برنامه های تشویقی قطر برای ازدواج و کاهش طلاق

وزیر توسعه اجتماعی و خانواده قطر با حضور در صحن مجلس شورای قطر، برنامه های تشویقی دولت را برای افزایش ازدواج و کاهش آمار طلاق ارائه کرد.

نشست روز دوشنبه مجلس شورای قطر با حضور خانم «مریم بنت علی بن ناصر المسند» وزیر توسعه اجتماعی و خانواده قطر و تعدادی از کارشناسان این وزارت برگزار شد. در این نشست، وزیر قطری به ارائه راهبردها، طرح ها و سیاست های ملی مربوط به مراقبت از خانواده و آموزش جامعه در خصوص اهمیت صیانت از خانواده و انسجام این نهاد اجتماعی و بررسی چالش های پیش روی آن ارائه کرد.

وی در سخنانش ضمن تأکید بر اهتمام این وزارتخانه مطابق با رهنمودهای امیر قطر برای تحکیم جایگاه خانواده اعلام کرد که وزارت توسعه متبوعش تلاش خود را صرف تقویت و تحکیم نظام منسجم خانواده خواهد کرد که ضامن سلامت و امنیت جامعه است.

در همین راستا، وزیر توسعه اجتماعی و خانواده قطر برنامه های تشویقی برای ازدواج و کاهش طلاق را به اعضای مجلس ارائه کرد که مهمترین این برنامه ها طرح ملی در آستانه ازدواج یا طرح «سال اول ازدواج» بود که توسط این وزارتخانه راه اندازی شده است. هدف از این طرح، آماده سازی و کسب صلاحیت لازم برای افراد در شرف ازدواج و ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به حقوق و تکالیف همسران در چارچوب شرعی و نیز کاهش آمار طلاق در کشور اعلام شده است.

خانم مریم المسند در ادامه تصریح کرد: طرح سال اول ازدواج که با مشارکت مرکز مشاوره خانواده (وفاق) و صندوق حمایت از ورزش و فعالیت های اجتماعی اجرا می شود، با هدف حمایت از خانواده های نوپا و افزایش ثبات و پایداری آنها انجام می شود و تلاش می کند تا خدمات لازم برای موفقیت در زندگی زناشویی و کاهش آمار طلاق را به منظور دستیابی به اهداف این وزارتخانه که در شعار این وزارتخانه( قطر قوی است زیرا خانواده هایش متحد هستند) ارائه نماید.

https://www.raya.com/2024/01/01

کد خبر 17890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =