 برخورد رسانه های غربی در مقابل حکم دادگاه بین المللی سازمان ملل 

https://al-akhbar.com/Images/ArticleImages/2024130205127307638422446873072978.jpg

با صدور حکم کم سابقه دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی، رسانه های جهان غرب به دو بخش تقسیم شدند. برخی از رسانه‌ها در مخالفت با آنچه فلسطینی‌ها با آن همینک مواجه هستند، قطعنامه را ناقص دیدند، زیرا بر خلاف انتظاری که داشتند دادگاه دستور توقف جنگ علیه غزه را نداده بود.

از طرف دیگر، رسانه های آمریکا در موضعگیری خود مظلوم نمایی کردند و اعلام کردند که "اسرائیل" با این تصمیم دادگاه شکست خورده است و  بعضی ها نیز دادگاه را متهم به یهودی ستیزی کردند.

برخی (بخصوص آلمان و فرانسه)، تا حدودی از این حکم راضی بودند چرا که دادگاه در رابطه با اتهام نسل کشی حکم منصفانه ای داشت.

 برخورد رسانه های غربی با قطعنامه صادر شده توسط یک سازمان بین المللی به این شکل، فصل جدیدی از تعصب نژادپرستانه به نفع رژیمی است که روزانه مرتکب جنایت های زیادی علیه بشریت می شود.

لازم به ذکر است این رسانه ها اخیرا دیدگاه حکومتهای غربی و اشغالگران صهیونیستی مبنی بر حضور نیروهای مقاومت «حماس» در بین کارکنان آژانس آنروا را پخش کردند و به خاطر منافع اسرائیل، کمک های مالی خود را به این آژانس را نیز متوقف کردند.

ملاحظه:

علیرغم اجتماع قدرت های استکبار جهانی در حمایت از رژیم نسل کش صهیونیستی، شاید همین حمایت های ظالمانه باعث شده ملت های جهان روز به روز بیدارتر شوند و نسبت به حقیقت واکنش بیشتری را نشان دهند. و این به دلیل این است که نسل های امروز در جهانی زندگی میکنند که تمام ابزار رسانه ای و تبلیغاتی را در دست دارند. بعبارت دیگر، امروز هر فرد فعال در فضای مجازی در واقع خود یک خبرنگار وتصویربردار است. واقعیتی که میتوان آن را در کوچه پس کوچه های غزه مشاهده کرد، و شاهد بود که با چه دقت و مهارت فراوان به پیروزی هایی دست یافتند که ابزار جنگ نرم (رسانه ی فرهنگی) نقش اول را در آن داشت.

الإعلام الأوروبی «یُصَهِین» قرار المحکمة الدولیة

کد خبر 18450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =