"متا" ؛ شریک رژیم اشغالگر در تجاوز به غزه

https://al-akhbar.com/Images/ArticleImages/20242522204633638427684046337577.jpg

به دلیل سانسور شدید محتوای طرفدار فلسطین شرکت "متا"  زیر سوال قرار گرفته است. گزارش «هیومن رایتس واچ» در پایان سال گذشته مواردی از حذف محتوای مربوط به فلسطین را در پلتفرم‌های این شرکت، از جمله پست‌هایی که حمایت مسالمت‌آمیز از فلسطینی‌ها را بیان می‌کردند، نشان می دهد. این گزارش شش الگوی اصلی سانسور غیرقابل قبول نشریات طرفدار فلسطین را معرفی کرد، و در حال حاضر "متا" با انتقادهای مختلف از کشورهای جهان مواجه است.

طبق گزارشات، شرکت متا تعدادی از کارکنان خود را به خاطر مواضع یا به دلیل آشکار کردن سانسورسازی محتوای طرفداران فلسطین، بازداشت و برخی ها را بازجویی کرده است. به گفته این کارکنان در صفحات خود، هر چیزی که در رابطه با فلسطین در این بستر ها منتشر شود، حذف می‌شود.

ملاحظه:

از زمان شروع جنگ علیه غزه، تخلفات بسیاری توسط بستر های مجازی "متا" صورت گرفته است. از جمله تصاویر اغراق آمیز از جشنواره های عربستان سعودی که همزمان با شهادت هزاران نفر در غزه برگزار شد، در ازای محدود کردن انتشار هر گونه محتوای طرفدار فلسطین.  همچنین تفاوت های اساسی در تعامل با صفحات اینفلوئنسرها، به ویژه در فیس بوک و اینستاگرام بوده است. امری که گسترش گفتمان مقاومت و واژگان آن را در این پلتفرم ها محدود کرد و باعث شد که عموم مردم برای زنده نگه داشتن حقیقت به پلتفرم X روی آورند. به نظر می رسد تنها راه حل در این جنگ، افشای این بسترها و سازمان دهندگان و صاحبان آنها به هر وسیله موجود باشد، و البته در دراز مدت، ایجاد پلتفرم های جایگزین با قابلیت رقابت با آنان.

میتا شریکة فی العدوان علی الغزة

X تضطهد مُناصری فلسطین: ماذا حصل مع War Monitor؟

کد خبر 18452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =