دفتر دالایی لاما در بیانیه ای اعلام کرد که آثار مقدس کاپیلواستو لرد بودا، واقع در معبد مقدسی در سریلانکا، صبح روز پنجشنبه به دالایی لاما اهدا خواهد شد.

دفتر دالایی لاما در بیانیه ای اعلام کرد که آثار مقدس کاپیلواستو لرد بودا، واقع در معبد مقدسی در سریلانکا، صبح روز پنجشنبه به دالایی لاما اهدا خواهد شد.

آثار مقدس در معبد بودایی  به نام  راجاگورو سری سوودی واسکوتووا ماها ویهارا (RajaGuru Sri Subuthi Waskaduwa Maha Viharaya) ، در سریلانکا قرار دارد.

 آثار لرد بودا از سریلانکا به دالایی لاما تقدیم می شود

قابل توجه است که آثار کاپیلواستو دارای اهمیت تاریخی و معنوی بی‌نظیری هستند و پیروان را با سنت عمیق بودا پیوند می‌دهند.

۲۱ یادگار از لرد بودا در آ« معبد وجود دارد. آقای واسکادووا سری  نگهبان این آثار ارزشمند کاپیلواستو است که نسل‌ها در آن معبد- سریلانکا نگهداری می‌کنند.

در ماه فوریه، دالایی لاما به مناسبت جشنواره ، در چوکلاخانگ، معبد بزرگ تبتی در شهر تپه هیماچال پرادش در دارمشالا، آموزش عمومی کوتاهی از داستان های جاتاکا ارائه کرد.   در این مراسم بیش از ۳۰۰۰ پیرو تبتی از جمله راهبان بودایی، راهبه و خارجی از نقاط مختلف جهان شرکت کردند.

چوترول دوسن روز عرضه است و در پانزدهمین روز از اولین ماه تبت جشن گرفته می شود. این روز که به معنای روز بزرگ تجلیات معجزه آسا است، یکی از چهار جشن بودایی است که چهار رویداد در زندگی بودا را به یاد می آورد.

در اوایل ماه مارس، آثار بودا و دو شاگرد اصلی او، آراهانتس ساریپوترا و ماها موگالانا، برای نمایشگاهی ۲۵ روزه به چهار شهر تایلند فرستاده شد.

این نمایشگاه با واکنش فوق العاده ای روبرو شد که طی آن بیش از ۴ میلیون نفر از تایلند و سایر کشورهای منطقه مکونگ به یادگاران ادای احترام کردند.

این نمایشگاه با استقبال بی نظیری روبرو شد و طی آن بیش از ۴ میلیون زائر از تایلند و سایر کشورهای منطقه مکونگ به این آثار ادای احترام کردند.

نمایشگاه آثار ارجمند که توسط وزارت فرهنگ، دولت هند و با همکاری فدراسیون بین المللی بودایی برگزار شد، در ۲۲ فوریه در دهلی نو آغاز شد و به استان های بانکوک، چیانگ مای، اوبون راتچاتانی و کرابی سفر کرد.

https://www.ndtv.com/india-news/lord-buddha-relics-from-sri-lanka-to-be-presented-to-dalai-lama-today-۵۳۶۹۶۱۸

کد خبر 19124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =