این گزارش به بخش هایی تقسیم شده است: مقدمه، تبدیل شدن حقوق مدنی و سیاسی به حرف های پوچ و بی معنی، اثرات گسترده نژادپرستی، نابرابری اقتصادی و اجتماعی رو به رشد، نقض مداوم حقوق زنان و کودکان، وضعیت وحشتناک مهاجران بدون مدرک و بحران انسانی ایجاد شده توسط هژمونی به سبک آمریکا.

دفتر اطلاعات شورای دولتی [خلق چین] «گزارش 2023 نقض حقوق بشر آمریکا در سال 2023» را در تاریخ 29 مه منتشر کرد و حقیقت در مورد نقض حقوق بشر در آمریکا را با حقایق و ارقام افشا کرد و از دولت آمریکا خواست تا اقدامات عملی را برای حل معضل حقوق بشر در آمریکا انجام دهد و به انتظارات مردم آمریکا و نگرانی های جامعه بین المللی پاسخ دهد.

این گزارش به بخش هایی تقسیم شده است: مقدمه، تبدیل شدن حقوق مدنی و سیاسی به حرف های پوچ و بی معنی، اثرات گسترده نژادپرستی، نابرابری اقتصادی و اجتماعی رو به رشد، نقض مداوم حقوق زنان و کودکان، وضعیت وحشتناک مهاجران بدون مدرک و بحران انسانی ایجاد شده توسط هژمونی به سبک آمریکا.

بر اساس این گزارش، وضعیت حقوق بشر در آمریکا در سال 2023 همچنان رو به وخامت است. در آمریکا، حقوق بشر به طور فزاینده ای دو قطبی می شود. اکثریت مردم عادی به طور فزاینده ای به حاشیه رانده می شوند و حقوق و آزادی های اساسی آنان در مقایسه با اقلیت غالب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پایمال می شود.

در این گزارش ذکر شده است که در آمریکا، حقوق مدنی و سیاسی به سخنان  پوچ و بی معنی تبدیل شده است. خشونت اسلحه در آمریکا، تلفات سنگینی بر جان انسان ها وارد کرده است و به دلیل درگیری های شرورانه احزاب سیاسی، دستیابی به اجماع در مورد کنترل اسلحه دشوار است. خشونت پلیس تشدید شده است، پاسخگویی پلیس بی اثر بوده است و زندان های جمعی و کار اجباری برجسته شده است. دو قطبی سیاسی همچنان تشدید می شود، دستکاری انتخاباتی شایع است و اعتبار دولت همچنان کاهش می یابد.

این گزارش نشان می دهد که اثرات بد نژادپرستی در آمریکا بسیار عمیق و گسترده است. در آمریکا، آمریکایی های آفریقایی تبار با تبعیض نژادی شدید و نابرابری در اجرای قانون، مراقبت های بهداشتی و سایر زمینه ها روبرو هستند. تبعیض علیه آمریکایی های آسیایی تبار در آمریکا تشدید شده است، حقوق بومیان آمریکایی برای مدت طولانی نقض شده است و ایدئولوژی نژادپرستانه در آمریکا به شدت گسترش یافته و از مرزها عبور کرده است.

این گزارش نابرابری اقتصادی و اجتماعی رو به رشد در آمریکا را تأکید می کند. آمریکا از تصویب «میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی» امتناع کرده است، "فقر کارگران" گسترده تر شده ، تعداد افراد بی خانمان به رکورد بالا رسیده است و شکاف بین ثروتمند و فقیر گسترش یافته است.

آمریکا «کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان» را تصویب نکرده است و تنها کشور عضو سازمان ملل متحد است که «کنوانسیون حقوق کودک» را تصویب نکرده است و حقوق زنان و کودکان همچنان نقض می شود. در عین حال، سیاستمداران آمریکایی حقوق و رفاه مهاجران را نادیده گرفته اند و مدت ها هژمونیسم، یکجانبه گرایی و سیاست قدرت را با عواقب جدی انسانی دنبال کرده اند.

این گزارش معتقد است که مشکلات مختلف حقوق بشر موجود در آمریکا نه تنها حقوق بشر در آمریکا را اساسا به امتیازی که تعداد کمی از مردم از آن برخوردار هستند، بیگانه می کند، بلکه به طور جدی تهدید و مانع توسعه سالم حقوق بشر در جهان می شود.

منبع: (سایت شینهوا) (09 / 03 / 1403)

http://news.china.com.cn/2024-05/29/content_117220980.shtml

کد خبر 19941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =