روزنامه «آوگی - Avgi» یکی از روزنامه پرتیراژ یونان، پس از ۷۲ سال از فعالیت بی ‎وقفه مطبوعاتی به دلیل شرایط اقتصادی تعطیل شد.

Ανακοίνωση των εργαζομένων για το κλείσιμο της Αυγής

اخیرا روزنامه «آوگی - Avgi» یکی از روزنامه پرتیراژ یونان پس از ۷۲ سال از فعالیت بی وقفه مطبوعاتی به دلیل شرایط اقتصادی تعطیل شد. قرار است «وب سایت» روزنامه همچنان فعال باشد و از این پس این روزنامه به‎ شکل «هفتگی» منتشر شود.

هیأت مدیره روزنامه «آوگی» با صدور اطلاعیه‎ ای دلایل توقف انتشار این روزنامه را تشریح و اعلام کرد در چارچوب منطقی‌سازی مالی و با توجه به شرایط سخت مالی شرکت، هیئت مدیره با مشورت سهام ‎دار اصلی، تصمیم به توقف انتشار روزنامه «آوگی» گرفت. در سال ‎های اخیر با توجه به شرایط حاکم بر رسانه های مکتوب، فروش نسخه چاپی این روزنامه در سراسر کشور به طور متوسط ​​از ۷۵۰ نسخه در روز فراتر نمی رود. هیئت مدیره طرح خود را برای نوسازی ابراز و استفاده بهینه از نیروی انسانی شرکت ارائه خواهد کرد. از خوانندگانی که همیشه نقطه قوت روزنامه بوده‌ اند می‌ خواهیم حتی در این شرایط سخت از آن حمایت کنند.»

آقای «آگلوس تسکریس» مدیر مستعفی آوگی ضمن عذرخواهی از خوانندگان خود معتقد است «روزنامه ما  به ‎سمت تعطیلی خود می‎رود، زیرا تیراژ پایین، انتشار آن را ناپایدار می‎کند. من در آوریل ۲۰۱۸ به‎عنوان مدیر، فعالیتم را آغاز کردم. معتقد بودم که بدون در نظر گرفتن بحران عمومی مطبوعات، تیراژ روزنامه به طرز چشم‎گیری کم ارزش شده است. بنابراین اگر به تصویر و محتوای آن علاقه نشان می‎دادیم، مردم پاسخ می‎دادند و فضا همان‎طور که شایسته است روزنامه ‎ای پایدار و جدی خواهد داشت. ما آن را انجام دادیم؛ حقیقت این است که از آن زمان تاکنون، روزنامه خوانندگان جدیدی پیدا کرده است. اما خوانندگان جدید به دکه روزنامه فروشی نمی‎ روند. پی دی اف می‎ خواهند. برای اطمینان از زنده ماندن روزنامه الکترونیکی به ۵۰۰۰ مشترک نیاز بود. من فکر می‎ کردم که در یک مجموعه ۶۰۰۰۰ نفری اعضای حزب می ‎توانیم این مردم را جمع کنیم. ما حتی به آن نزدیک نشدیم. شما باید خوانندگان را به‎ دست آورید، نمی‎ توانید تقاضا کنید که آن‎ها را به زور نزد شما بیاورند.

وضعیت امروز این روزنامه چنین است: در غیاب مشترکین، منابع مالی برای نشریه روزانه به سادگی وجود ندارد. اما حتی اگر هم وجود داشته باشد، برای یک روزنامه که تیراژ آن اینقدر مشکل ساز است، برای یک تیم تحریریه خیلی سخت است که برنامه‎ ریزی کند، بجنگد تا بهترین کار را ارائه کند. مسئله حیثیت است. از همه شما متشکرم. مخصوصاً برای افرادی که مدت زیادی با هم کار کرده‎ ایم، مخصوصاً برای کسانی که واقعاً «آوگی» را دوست دارند و هر روز آن را در اینجا ثابت می‎ کنند، صمیمانه متاسفم که نتوانستم به‎ عنوان کارگردان کار بهتری انجام دهم.»

پس از توقیف روزنامه، کارگران و کارکنان آن با حضور رئیس فدراسیون روزنامه‎ نگاران اقدام به تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده کردند. این تشکیلات روزنامه‎ نگاران، از حزب ائتلاف چپ که روزنامه یاد شده ارگان آن بود خواسته است که در این تصمیم تجدید نظر کند. این تشکیلات معتقد است این «مرگ ناگهانی» بدون برنامه ‎ریزی، بدون مشورت، بدون اطلاع و مهم ‎تر از همه بدون تضمین برای آینده کارگران اتخاذ شده است. تلاش‎ های مشابهی در گذشته انجام شده بود اما با واکنش شدید کارگران مواجه شد و هرگونه طرحی برای تعلیق این موضوع خنثی شد. این روزنامه قدیمی که در آن همکاران و سیاستمداران برجسته ‎ای در آن خدمت می ‎کردند، ضربه ‎ای جبران ناپذیر و چند صدایی است. ما از حزب می‎ خواهیم در موضع خود تجدید نظر کرده، با اتحادیه ‎ها و کارگران مشورت کرده و اعلام کند که در کنار همکاران خود خواهد بود.

این تصمیم بدون هیچ مشورتی با تشکل‎ های صنفی روزنامه نگاران اتخاذ شده است. مشکلات جدی مالی سهامدار قدرتمند حزب ائتلاف چپ را دلیل تعطیلی نشریه روزانه عنوان شده کرد و تمام تلاش خود را برای جذب هر چه بیشتر کارمندان به ‎کار خواهد گرفت.

 کارکنان این روزنامه در مواجهه با بن بست تاریخی و سیاسی با آگاهی سنگین از تاریخ این روزنامه قدیمی تصمیم گرفتند اعتصابات مکرری را برای تعلیق تصمیم تعطیلی روزنامه اعلام کنند. در عین حال، آن‌ ها خواستار حفظ همه مشاغل، پرداخت اقلام تعهدی خود شدند.

آقای کاسلاکیس، رئیس حزب ائتلاف چپ در پست خود با توجه به تحولات حزبی و تعلیق انتشار روزنامه آوگی، از «تصمیمات دشوار» با «هزینه احساسی سنگین» صحبت کرد و بار دیگر اعلام داشت که حزب تحت رهبری او «پول سیاه» نمی ‎گیرد. من صریحاً در مورد تصمیمات مالی دشواری که باید گرفته شود با شما صحبت کردم. با هزینه هنگفت عاطفی چگونه می ‎توان از آن‎ ها در این زمان اجتناب کرد؟ فقط با پول سیاه! من به صراحت گفتم: «حزب من پول سیاه نخواهد گرفت. این به این معنی است که اگر رای دهندگان یا مقامات حزب مایل به پذیرش پول سیاه برای جلوگیری از تصمیمات دردناک اما از نظر مالی ضروری هستند، باید رئیس دیگری را انتخاب کنند. فردی که روش زیرزمینی را که اکثر احزاب در یونان به آن عمل می‌کنند، بپذیرد.»

منبع: Ανακοίνωση των εργαζομένων για το κλείσιμο της Αυγής (ogdoo.gr)

کد خبر 20177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =