سال ۲۰۲۳ میلادی سالی رکوردشکنی برای صنعت گردشگری یونان بوده است.

روزنامه یونانی زبان "نیوز بیست" در مقاله‌ای به قلم خبرنگار این رسانه، آقای تمیستوکلس بکاس، که روز چهارشنبه، ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۳ منتشر شد، نوشت که صنعت گردشگری کشور رفته‌رفته دست به دست می‌گردد و سرمایه‌داران بزرگ در تلاشند این صنعت پردرآمد را در اختیار بگیرند.بر اساس گزارش این رسانه با استناد به گزارش بانک یونان، سال ۲۰۲۳ میلادی سالی رکوردشکن برای صنعت گردشگری یونان بوده است، زیرا حدود ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو درآمد برای کشور به همراه داشته که نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی که درآمد حاصله از این صنعت ۱۸ میلیارد و ۱۴۱ میلیون یورو بوده، ۱۲.۷ درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش، طی دوازده ماه سال ۲۰۲۳، سفر گردشگران خارجی به یونان ۱۷.۶ درصد افزایش یافته و درآمد آن نسبت به سال قبل ۱۵.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. گفتنی است که درآمد حاصله از صنعت گردشگری در این گزارش تنها به درآمد از سفر گردشگران خارجی اختصاص داده شده و گردشگران داخلی را مستثنی کرده است.بر اساس گزارش موسسه و انجمن صنعت گردشگری یونان، در سال ۲۰۲۳ میلادی درآمد حاصله از صنعت گردشگری یونان ۲۸ میلیارد و ۵ میلیون یورو بوده که ۱۳ درصد از کل درآمد ملی کشور را شامل می‌شود و این در تاریخ کشور بی‌سابقه است. درآمد صنعت گردشگری یونان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو بوده که ۱۱.۶ درصد از کل درآمد ملی کشور را به خود اختصاص داده بود.

گزارش بانک یونان نشان می‌دهد که حضور گردشگران خارجی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی ۲۴.۵ درصد نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش داشته و درآمد حاصله نسبت به همین مدت ۲۸.۲ درصد افزایش یافته است. با توجه به روند ورود گردشگران خارجی به یونان، سال ۲۰۲۴ میلادی سالی طلایی برای صنعت گردشگری یونان پیش‌بینی می‌شود.

این رسانه همچنین گزارش می‌دهد که افزایش درآمد گردشگری یونان از سال ۲۰۱۹ میلادی تا سال ۲۰۲۴ میلادی حدود ۱۲۰ درصد افزایش داشته و این روند در هیچ جای دیگر جهان مشاهده نمی‌شود. بنابراین صنعت گردشگری یونان دوران پررونقی را پیش رو دارد.در ادامه گزارش آمده است که با توجه به افزایش درآمد گردشگری کشور و توسعه این صنعت، سرمایه‌داران برای در دست گرفتن این صنعت تلاش می‌کنند. طی ۳۰ روز در ماه می ۲۰۲۴ میلادی، تعداد ۲۸۶ واحد صنعت گردشگری شامل هتل‌های بزرگ و محل‌های مسکونی که خانواده‌ها در فصل تابستان برای اسکان گردشگران در اختیار آنان قرار می‌دهند، از طریق سامانه اطلاع‌رسانی و اینترنت برای فروش اعلام شده‌اند.

بر اساس همین گزارش، به طور مشخص ۴۵ اعلامیه فروش طی ۳۰ روز گذشته در شهر آتن، ۵ عدد در منطقه ایپروس، ۳۳ عدد در منطقه خلکیدیکی، ۲۶ فقره در منطقه پلوپونز، ۱۴ فقره در منطقه تسالیا، ۴۲ اعلامیه فروش در جزیره کرت، ۳۰ عدد اعلامیه فروش در جزایر کیکلادیس، ۳۳ عدد اعلامیه در جزایر دودکانس، ۱۴ اعلامیه در جزیره اویا، ۱۳ اعلامیه در جزایر ارگوسارونیکو و ۱۳ اعلامیه برای فروش تاسیسات گردشگری در منطقه اویونو، برای فروش تاسیسات صنعت گردشگری به حراج گذاشته شده‌اند. این در حالی است که در سال ۲۰۲۳ میلادی تعداد اعلامیه‌های فروش ۲۰۴ فقره بوده است.

بر اساس این گزارش، دولت و بانک‌های یونانی نیز با مصادره هتل‌هایی که بدهی کمی به بانک دارند، آنها را به خریداران، به ویژه خریداران خارجی، می‌فروشند.

منبع:

https://www.newsbeast.gr/financial/arthro/11360811/tourismos-allazei-cheria-i-varia-viomichania-tis-choras-286-xenodocheia-kai-katalymata-pros-polisi-tis-teleftaies-30-imeres

کد خبر 20319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =