انجمن علمی بین المللی مشهور جهان – "انجمن سلطنتی آسیایی بریتانیای کبیر و ایرلند" - در وب سایت رسمی خود به نمایشگاه بی نظیری که توسط انجمن سلطنتی آسیایی در گرجستان و با حمایت وزارت فرهنگ و ورزش گرجستان برگزار شد، مقاله ای را اختصاص داد.

انجمن علمی بین المللی مشهور جهان - The Royal Asiatic Society of Great Britain and Ireland –مقاله ای تفصیلی به نمایشگاه گنجینه های موزه تاریخ هنر شرقی

در مقاله فوق خاطرنشان می شود که نمایشگاه مذکور با استقبال خوب جامعه گرجستانی و بین المللی مواجه شد و در مورد اهمیت تاریخی ارتباط با جهان شرق از طریق آثار منحصر به فرد مجموعه شرقی کاخ هنر صحبت می شود.  مقاله همراه با عکس های آثار نمایشگاهی است.

نویسنده مقاله اشاره می کند، که مجموعه های شرقی کاخ هنر گرجستان نه تنها از نظر هنری چشمگیر هستند، بلکه از نظر فرهنگی نیز قابل توجه می باشند. همچنین گفته است، که نمایشگاه مجموعه های شرقی، دریچه ای به دنیای متنوع و به هم پیوسته شرق باز می کند و مبادلات بین فرهنگی را برجسته می کند که سنت های هنری را در طول قرن ها شکل داده و هر اثری موجود در این مجموعه بیانگر از میراث فرهنگی، نوآوری هنری و تداوم تاریخی است.

نمایندگی انجمن سلطنتی آسیایی در گرجستان در سال 2023 تاسیس شد و هدف آن تحقیق در مورد تاریخ گرجستان و ترویج آن در سطح بین المللی است. اولین پروژه موفق انجمن، نمایشگاه مجموعه هنرهای شرقی است. همزمان با افتتاحیه نمایشگاه، کاتالوگ "مجموعه شرقی کاخ هنر" نیز منتشر شد. پروژه ذکر شده با حمایت وزارت فرهنگ و ورزش گرجستان و تلاش کاخ هنر و انجمن سلطنتی آسیایی در گرجستان اجرا شده است.

https://royalasiaticsociety.org/unveiling-the-oriental-art-treasures-the-premiere-by-the-royal-asiatic-society-of-georgia/

https://www.facebook.com/photo/?fbid=794497849532906&set=pcb.794497989532892

کد خبر 20493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =