برگزاری چهارمین دوره «ابتکار جوایز ملی فرهنگی» عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی: شاهزاده «بدر بن عبدالله بن فرحان» وزیر فرهنگ سعودی، از برگزیدگان چهارمین دوره ابتکار «جوایز ملی فرهنگی» تجلیل کرد.

برگزاری چهارمین دوره «ابتکار جوایز ملی فرهنگی» عربستان سعودی با تجلیل از فعالان فرهنگی

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی: شاهزاده «بدر بن عبدالله بن فرحان» وزیر فرهنگ سعودی، از برگزیدگان چهارمین دوره ابتکار «جوایز ملی فرهنگی» تجلیل کرد. این مراسم در مرکز فرهنگی ملک فهد ریاض با حضور جمعی از مقامات دولتی، مدیران فرهنگی، نویسندگان، هنرمندان و رسانه ها برگزار شد.

وزیر فرهنگ سعودی طی سخنانی تاکید کرد پادشاهی سعودی از رهگذر چشم انداز 2030 در حال تجربه یک رنسانس فرهنگی بزرگ است و وزارت فرهنگ مشتاق اتخاذ استراتژی برای توسعه قابلیت های فرهنگی است و ابتکار جوایز ملی فرهنگی چتر حمایتی و تشویقی برای استعداد های این حوزه و خلاقیت آن‌ها خواهد بود.

وزیر فرهنگ سعودی ضمن تبریک به برگزیدگان امسال، در سخنانی از ایجاد دو جایزه جدید که به جوایز ملی فرهنگی افزوده می شود خبر داد و عنوان کرد: جایزه «رسانه فرهنگی» و جایزه «صنایع دستی» به عنوان بخشی از تلاش های وزارت فرهنگ سعودی برای باز کردن دریچه های جدید برای خلاقیت و بیان فرهنگی با هدف حمایت از خلاقیت و نوآوران در مسیرها و تخصص های مختلف است. در ادامه وزیر سعودی از برگزیدگان چهارمین دوره جوایز ملی فرهنگی در تمامی بخش‌های آن تجلیل کرد.

در این مراسم دکتر سعد الصویان جایزه «شخصیت فرهنگی سال» را به موجب ارائه خدمات علمی، ادبی و فرهنگی بزرگی که در طول سالیان متمادی در عرصه فرهنگی انجام داد و طی آن انتشار مجموعه ای از آثار غنی ادبی و فرهنگی در زمینه های مختلف از جمله مردم شناسی، شعر نبطی و روایات شفاهی دریافت کرد.

ضیاء یوسف (نویسنده و هنرمند) به دلیل تلاش هایش در حمایت از فرهنگ و استعداد های جوان برنده جایزه «فرهنگ برای جوانان» شد.

جایزه «حمایت تجار از فعالیت های فرهنگی» به پروفسور بدر بن محمد البواردی فرزند تاجر فقید مهندس محمد بن سعد البواردی در قبال زحمات خانواده البواردی در حفظ میراث فرهنگی از زمان حیات مرحوم م. محمد البواردی تا به امروز که این خانواده مرمت و توسعه بسیاری از بناهای تاریخی را برعهده گرفته، تعلق گرفت.

در حالی که جایزه بین المللی «حمایت از میراث فرهنگی» به «بنیاد جبل الفیروز» برای کمک هایش در حفاظت از میراث فرهنگی بین المللی اهدا شد. در سطح جایزه مؤسسات فرهنگی، در بخش خصوصی این جایزه به گروه  MBC و در بخش غیرانتفاعی به موسسه خیریه ملک فیصل رسید.

این مراسم شاهد تجلیل از برگزیدگان در سایر قسمت های جوایز فرهنگی ملی در بخش‌های مختلف فرهنگی بود؛ جایی که جایزه «میراث ملی» به دکتر عبدالله الشارخ و جایزه «ادبی» به اسامه المسلم داستان‌نویس عربستانی، جایزه حوزه نشر به «دار تربیه قیادیه» (متخصص در انتشارات کودکان) و جایزه «ترجمه» به ولید العمری، جایزه «فیلم» به کارگردان سینما توفیق الزیدی، جایزه «موسیقی» به هنرمند عبادی الجوهر، جایزه «طراحی و معماری» به دکتر خالد عزام، جایزه «تئاتر و هنرهای نمایشی» به محمد الطویان، جایزه «هنرهای آشپزی» به دکتر محمد المنصوری، جایزه «هنرهای تجسمی» به طه الصبان و جایزه «مد» به دکتر لیلی البسام تعلق گرفت.

منبع: خبرگزاری رسمی سعودی/ ریاض/ 7 ربیع الاول 1446 هجری قمری/ 10 سپتامبر 2024 میلادی

https://www.spa.gov.sa/N2168652

کد خبر 21100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =