کتاب داستانی از استعمار و مقاومت شهرک نشینان

ناشر: Unionsverlag نویسنده: رشید خالدی سال انتشار: ۲۰۲4 تعداد صفحات: 384 زبان: آلمانی قیمت: 26 €

رشید خالدی، مورخ برجسته فلسطینی، در این کتاب روایتی جامع از مناقشه فلسطین-اسرائیل از دیدگاه فلسطینی ارائه می‌دهد. در سال 1899، یوسف دیا خالدی، شهردار اورشلیم، در نامه‌ای به تئودور هرتسل، نگرانی خود را از خواسته ایجاد وطن یهودی در فلسطین ابراز کرد. او خاطرنشان کرد که این سرزمین دارای جمعیتی بومی است که حاضر به اخراج نخواهد شد. او نامه خود را با این جمله به پایان رساند: "به نام خدا، بگذارید فلسطین در صلح باقی بماند." اینگونه است که رشید خالدی، برادرزاده الخالدی، این ارائه کلی از درگیری را از منظر فلسطینی آغاز می کند.

درباره کتاب:

رشید خالدی، نوه یوسف دیا خالدی و جانشین ادوارد سعید در دانشگاه کلمبیا، یکی از برجسته‌ترین مورخان خاورمیانه است. او در این کتاب از منابع دست‌نخورده فراوانی استفاده کرده و تاریخ صد ساله جنگ استعماری علیه فلسطینی‌ها را به تصویر می‌کشد. خالدی در عین حال به اشتباهات رهبران فلسطینی نیز اشاره می‌کند.

نقل قول‌ها درباره کتاب

»خالدی خدمتی به خوانندگان غربی می کند: او شرحی نسبتاً عینی از فلسطین در دوران حکومت عثمانی و بریتانیا و ماهیت جامعه عرب ارائه می‌دهد، قبل از اینکه ترکیبی از صهیونیسم و ​​نازیسم منجر به مهاجرت تعداد فزاینده‌ای از یهودیان متولد اروپا به سرزمین مقدس شود.»

(The New York Times)

«کتابی جذاب و منحصر به فرد که به بررسی جنگی چند صد ساله می‌پردازد. رشید خالدی با اتکا به دانش عمیق و تجربیات زندگی، به نگرانی‌ها و امیدهای هر دو طرف در این درگیری گوش می‌دهد.خالدی، مورخ برجسته فلسطینی، کتابی منحصر به فرد نوشته است. او تحقیقات علمی دقیق را با تاریخچه خانوادگی خود ترکیب و آن را با جنبه اغلب نادیده گرفته شده انسانی غنی کرده است.»

(The Cairo Review)

«داستان یک درگیری ظاهراً غیرقابل حل، مداوم از دیدگاه یک دانشگاهی فلسطینی.»

 (The Kirkus Reviews)

»خالدی را به درستی مهم ترین مورخ خاورمیانه عصر ما می دانند. او بدون سازش و آگاهانه تصویری از مناقشه اسرائیل و فلسطین ترسیم می‌کند. تحقیقات عالی، این کتاب اثری بسیار شخصی درباره زندگی فلسطینی در قرن بیستم و بیست و یکم است (The Nation)

»کتابی بین گزارش های شاهدان معاصر و تحلیل های روشنگرانه و عمیق. هر فصل یک قطعه جدید از تاریخ را نشان می دهد.خواندنی ارزشمند و غنی.»

 (Mondoweiss)

»پس از سال ها عینیت بی امان، خالدی اکنون کتابی بسیار صیمی و شخصی ارائه می دهد. یک ترن هوایی در طول تاریخ فلسطین - صد سال بدون نشانه ای از تنهایی.«

 (The Baffler)

»خطاب به همه کسانی که مناقشه خاورمیانه را با کنجکاوی دنبال می کنند و می خواهند آن را بفهمند: این کتاب را بخوانید. چون هنر زیبا به طرز ماهرانه ای با تجربیات خود ما ترکیب شده است. صمیمانه و بسیار خواندنی.« (ژاکوبن)

«این کتاب مناقشه خاورمیانه را به شیوه ای منحصر به فرد از دیدگاه یک دانشگاهی که در حال بررسی داستان زندگی خود است، بررسی می کند و وارد ادبیات تاریخی فلسطین خواهد شد.» (مرکز ادبی)

(انعکاس این خبر به منزله تایید یا رد محتوای کتاب توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان نیست.)

ISBN-13: ‎ 978-3-293-00603-4

لینک کتاب:

https://www.thalia.de/shop/home/artikeldetails/A1070114095

کد خبر 19453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =