جشنواره بین المللی فیلم کوتاه کوتایسی

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در کوتایسی به مدت 6 روز برگزار شد، بینندگان توانستند برنامه های متنوعی را در سینمای ساکارتولو تماشا کنند. شرکای جشنواره شبکه اول تلویزیون گرجستان می باشد.

این رقابت شامل 25 فیلم از جمله آثاری بود که در جشنواره های کن، لوکارنو، ساندنس، تورنتو، تریست، کلرمونت فران و سایر جشنواره ها شرکت کردند و برنده شدند. هیئت داوران بین المللی برندگان را در سه بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبردار انتخاب کردند. برنامه جشنواره علاوه بر نمایش فیلم و برنامه های گذشته نگر شامل کارگاه ها، کارگاه های آموزشی، بحث و گفتگونیز بود.

فیلم "آفتاب سوزان" ساخته نوتسا سیکاریدزه برنده جایزه بهترین فیلم شد. جایزه "دایناسور طلایی" برای بهترین کارگردانی به مانوئل مونوز ریواس برای فیلم "آچرون" تعلق گرفت.

"دایناسور طلایی" برای بهترین فیلمبرداری به گورکا گومز آندرو برای فیلم "مهمانان آمایا" اهدا شد.

با تصمیم جشنواره فیلم کوتاه کوتایسی، پدرو آلمودوار "دایناسور طلایی" را برای نقش ویژه در توسعه سینما دریافت کرد. این جایزه اوا سیوا، هنرپیشه اسپانیایی به نمایندگی آلمادوار دریافت کرد.

هیئت داوران جایزه ویژه ای را برای بهترین بازیگر زن به مریم بوبانی برای بازی در  فیلم "پسر" (سامان حسین پور) اهدا کرد.

به عنوان بخشی از جشنواره فیلم کوتایسی، اولین فیلم پدرو آلمودوار "پیپی لوسی بوم" به نمایش درآمد. این نمایش با حضور ایوا سیوا بازیگر نقش اول فیلم برگزار شد که پس از پایان نمایش با تماشاگران دیدار کرد و در خصوص روند ساخت فیلم و اوضاع سیاسی اسپانیا در دهه ۸۰ صحبت نمود.

https://www.interpressnews.ge/ka/article/814720-tibisi-konceptis-mxardacherit-kutaisis-saertashoriso-moklemetrazhiani-pilmebis-pestivali-gaimarteba

کد خبر 21420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =