حسین جعفر الحدار (متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۸۸ م یا برابر با ۳۱ خرداد ۱۳۶۷ ش) نامزد کارشناسی ارشد در تفسیر قرآن در دانشگاه اسلامی دولتی شریف هدایت الله جاکارتا و علاقه مند به مطالعات دینی و فلسفی (و تاریخی)، مدیر مؤسسه مطالعات فلسفه جاکارتا، مدیر آکادمی فرهنگی اسلامی جاکارتا و یک فعال در جنبش یا حرکت اسلام دوستی است.

حسین جعفر الحدار (متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۸۸ م یا برابر با ۳۱ خرداد ۱۳۶۷ ش) نامزد کارشناسی ارشد در تفسیر قرآن در دانشگاه اسلامی دولتی شریف هدایت الله جاکارتا است و علاقه مند به مطالعات دینی و فلسفی (و تاریخی)، مدیر مؤسسه مطالعات فلسفه جاکارتا، مدیر آکادمی فرهنگی اسلامی جاکارتا و یک فعال در جنبش یا حرکت اسلام دوستی است.

وی چندین کتاب اسلامی در انتشارات معروف گرامدیا و میزان و صدها مقاله در مسائل اسلامی در رسانه های مختلف ملی مانند کمپاس، تمپو و غیره نوشته است. وی همچنین به عنوان سخنران در شبکه های ملی تلویزیونی مانند مترو تی وی، سی ان ان اندونزی و غیره دعوت می شود.

در میان کتاب هایی که وی نوشت: "پسرم توسط اسرائیل کشته شد"، "اسلام مذهب فضل الله" و "نه در کعبه، در واتیکان یا در دیوار ندبه، خدا در قلب شماست" که هر سه توسط میزان منتشر شدند.

تبلیغ دیجیتالی یک سید (حبیب) جوان

"اگر رسانه های اجتماعی و یوتیوب پر از افرادی باشد که توانایی ندارند، اما تمایل دارند، این برای امت یک مصیبت خواهد بود"

حبیب حسین به عنوان یک روشنفکر جوان اسلامی شناخته شده است. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه خود در مؤسسه اسلامی (یاپی) بانگیل، جاوه شرقی (مدرسه شبانه روزی اسلامی مرحوم حبشی) به جاکارتا نقل مکان کرد. وی سپس تحصیلات خود را در دانشگاه اسلامی دولتی شریف هدایت الله در رشته کلام و فلسفه ادامه داد. پس از فارغ التحصیلی از کارشناسی، تحصیلات خود را در همان دانشگاه در رشته تفسیر و حدیث ادامه داد.

زمانی که او هنوز در دانشگاه بود، افکار او درباره مسائل اسلامی مورد توجه رسانه های مختلف ملی قرار گرفته است. اکنون حبیب حسین تنها افکار خود را از طریق نوشتن در میان نمی گذارد. جدا از به اشتراک گذاشتن افکار و مطالعات خود برای جوانان، در این اواخر، چهره او اغلب در یوتیوب و اینستاگرام زیاد مشاهده می شود.

وی در یوتیوب کانالی با نام Jeda Nulis (https://www.youtube.com/channel/UCp۷hJfiiocdY۰۸۵XnWVrp۲Q/featured) ایجاد کرد که حاوی بحث ها درباره مسائل اسلامی است. این کانال اکنون بیش از ۳۱۶ هزار مشترک دارد و مجموعاً ۱۵.۵۴۰.۶۲۱ بار مورد مشاهده است. وی در توصیف کانال خود اظهار داشت که این کانالی برای نسل های مسلمان هزاره است که می خواهند اسلام را عمیقاً مطالعه کنند، اما همچنان با احساس راحتی و سرگرم کننده است.

آن‌ها "جماعت دیجیتال" حبیب حسین هستند. دوره و زمانه عوض شده است، رسیدن به امت، دیگر فقط از طریق منبرها در مساجد یا مجالس تعلیم کافی نیست.

حبیب حسین به جلوی صحنه آمده است، چرا که به گفته وی، پدیده رسانه های اجتماعی، یوتیوب، توییتر، فیس بوک پر از روایت های منفی است، چه در مسائل مذهبی و چه مسائل غیر مذهبی. بدترین روایت منفی آن است که در دین پوشانده شده است. حالت تهوع و نگرانی را احساس کرده ام، لذا، در پایان تصمیم گرفتم که این کار را انجام بدهم و باید بیرون بیایم.

وی رسانه های اجتماعی را به عنوان یکی از رسانه ها برای تبلیغ انتخاب کرده است و جوانانی را که در شبکه های اجتماعی مجع شده اند، هدف قرار داده است. جوانانی که او آن‌ها را نسل هزاره می خواند نیز نیاز به توجه علما دارند. ما نمی توانیم فقط از آن‌ها انتقاد کنیم که چرا شارژ اینترنت یا وقت شما در رسانه های اجتماعی تمام بشود. ما مجبوریم برای ارائه روایت مثبت به سراغ آن‌ها بیاییم. باید فعال باشیم و از رویکرد جذاب از نگاه آن‌ها استفاده کنیم و خلاقیت لازم است، چه در ظاهر یا صفحه و چه در محتوا.

حبیب حسین از طریق حساب توییتر خود، "@Husen_Jafar"، اغلب به مشکلات جوانان مانند ازدواج، آموزش (طلب علم) و ... که می تواند در زندگی روزمره با آن‌ها روبرو شود، اشاره می کند.

حبیب حسین گفت که پیامبر اسلام خود در فعالیت های تبلیغی خود هر کاری انجام می داد. مهم این است که با ارزش‌های اساسی اسلام تناقض نداشته باشد. تصور می کنم پیامبر اسلام (ص) در مورد چگونگی

نزدیک شدن و گرویدن بشر به اسلام فکر کرده بود، چرا که پیامبر (ص) معتقد بود که اسلام راه حقیقت و رستگاری است. موفقیت تبلیغ پیامبر (ص) در سلمان فارسی به دلیل رویکرد منطقی بود. موفقیت ایشان در ابوذر غفاری به دلیل رویکرد عاطفی یا وجدانی بود. بنابراین، پیامبر (ص) راه ها و روش های مختلفی را انجام داد و من روش های پیامبر اکرم را دنبال می کنم.

حبیب حسین نمایانگر چهره جوانان مسلمان است که از وضعیت "بی نظم" اسلامی که به طور فزاینده ای "هرج و مرج" است، احساس ناراحتی می کنند. او این احساس را دارد که باید مسئولیت توزیع دانش خود را از طریق رسانه ای، یعنی فناوری که برای بسیاری از افراد به راحتی قابل دسترسی است، به عهده بگیرد.

جمع آوری شده توسط رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در جاکارتا

کد خبر 3436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =