کتابخانه ملی آفریقای جنوبی میزبان اولین دوره از مسابقات مجازی شعرخوانی است

کتابخانه ملی آفریقای جنوبی ( NLSA) با موفقیت اولین دوره از مسابقات شعرخوانی مجازی خود را برگزار نمود.

کتابخانه ملی آفریقای جنوبی ([۱]NLSA) با موفقیت اولین دوره از مسابقات شعرخوانی مجازی خود را برگزار نمود. بر اساس مقررات دولت آفریقای جنوبی، تشکیل اجتماعات در دوران شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ ممنوع است. در نتیجه، کتابخانه ملی آفریقای جنوبی مسابقه ای مجازی در زمینه شعرخوانی را به مناسبت بزرگداشت ماه جوانان برگزار کرد. در یادبود جوانانی که جان خود را در ۱۶ ژوئن سال [۲]۱۹۷۶، از دست دادند، ماه ژوئن به جوانان اختصاص داده شده است.

کتابخانه ملی فراخوانی را  منتشر کرد که به دنبال آن، بیش از ۳۰۰ نفر آمادگی خود را برای شرکت در مسابقه اعلام کردند. این گواهی بر حضور جوانان مستعد در آفریقای جنوبی است که علاقه زیادی به ادبیات و زبان گفتاری دارند. با توجه به تاریخ گذشته آفریقای جنوبی و به حاشیه رانده شدن زبان های بومی، لازم به ذکر است که درخواست های رسیده از تمام زبان های رسمی بوده است. دو داور مستقل قضاوت فنی این مسابقه را بر عهده داشتند. عموم مردم در طول مسابقه مشارکت داشتند، چون آنها ترغیب می شدند تا به شرکت کننده مورد علاقه خود در رسانه های اجتماعی کتابخانه ملی آفریقای جنوبی رأی دهند.

روتندا گاوی[۳]، دانشجویی که اشعار خود را به زبان وندا[۴] ارسال کرده بود، به عنوان برنده مسابقات شعرخوانی انتخاب شد. روتندا برنده کمک هزینه ویژه نشر شد که به او کمک می کند تا مجموعه شعر خود را به چاپ برساند.

 

[۱] The National Library of South Africa

[۲] در این روز، مجموعه ای از تظاهرات و اعتراضات به رهبری کودکان سیاه پوست آفریقای جنوبی برگزار شد. دانش آموزان زیادی از مدارس سویتن در واکنش به معرفی زبان آفریکانس به عنوان زبان آموزش در مدارس محلی، در خیابان های سووتو دست به اعتراض زدند. حدود ۲۰۰۰۰ دانش آموز در این اعتراضات شرکت کردند که با برخورد خشن پلیس مواجه شده و تعداد زیادی از آنها با شلیک گلوله کشته شدند.

[۳] Rotenda Gavhi

[۴] Tshivenda

کد خبر 3573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =