کتابخانه ملی انگلیس مقاله مفصل در مورد نمایشگاه های و اشیاء نگهداری شده در کاخ هنر گرجستان - موزه تاریخ فرهنگی - منتشر کرده است.

کتابخانه ملی انگلیس مقاله مفصل در مورد نمایشگاه های و اشیاء نگهداری شده در کاخ هنر گرجستان - موزه تاریخ فرهنگی - منتشر کرده است. کتابخانه ملی انگلیس در این مقاله نه تنها شاهکارهای موزه ای گرجی، بلکه واقعیت های مهم تاریخی را نیز به جهانیان معرفی کرده است، مانند تصویر پرچم گرجستان بر روی نقشه جهانی که در ونیز در سال 1320 میلادی ایجاد شده و انتشار اولین کتاب های گرجی در قرن هفدهم توسط انتشارات Propaganda Fide در ایتالیا  به چاپ رسیده است. در این نشریه آمده است: "گرجستان از زمان های بسیار قدیم در کتابخانه انگلیس معرفی شده است. ما نسخه های خطی ، کتاب های چاپی ، نقشه ها ، ضبط های صوتی و مواد بصری گرجی و همچنین طیف وسیعی از نشریات نوشته شده به زبان های غربی درگرجستان و قفقاز نگهداری می کنیم. همچنین نشریات ، مجلات  و روزنامه های رسمی نگهداری می کنیم. این مطالب فرهنگ گرجی را در زمان های مختلف و از جنبه های مختلف توصیف می کنند که کنجکاوی انگلیس و تمایل شناساندن بهتر کشورها و فرهنگ های کمتر شناخته شده را نشان می دهند.

"مدیرکاخ هنر گیورگی کالاندیا در این باره نوشته : "من بسیار افتخار می کنم که کتابخانه ملی انگلیس در مورد ما می نویسد و با تشکر ویژه از ما یاد می کند ، این افتخار بزرگی برای ما است. امیدورم همکاری ما بیشتر تعمیق و تقویت  شود!" کاخ هنر گرجستان یکی از اصلی ترین مراکز فرهنگی پایتخت است. ساختمان زیبایی که موزه در آن واقع شده است در قرن نوزدهم و توسط پروژه معمار مشهور آلمانی پل استرن ساخته شده است. بیش از دویست هزار اشیاء در اینجا نگهداری می شود ، که از تاریخ توسعه و شکل گیری هنر گرجستان حکایت دارد - پوسترهای تاریخی ، لباس های نمایشی است که توسط هنرمندان مشهور گرجی پوشیده شده است ، موارد یادبود ، عکس ، فیلم ها و غیره.

https://sputnik-georgia.com/culture/20210222/250968787/saqarTvelos-istoria-da-kulturabritaneTis-erovnuli-biblioTekis-yuradRebis-centrSi-moeqca.html

کد خبر 4217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =