۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

موزه ی بناکی در سال ۱۹۳۰ توسط فردی به نام آنتونیس بناکیس تاسیس شد. این موزه، آثار هنری حوزه تمدنی اسلامی و مناطق آسیایی شاهکارهایی از هند ، ایران ، بین النهرین ، خاورمیانه ، عربستان ، مصر ، شمال آفریقا ، سیسیل ، اسپانیا و آسیای صغیر را در بر می گیرد و در قالب دوره های تاریخی تقسیم می شوند. مساحت بخش هنرهای اسلامی این موزه بالغ بر۱۰۰۰ متر مربع است که بیش از ۸۰۰۰ قطعه سرامیک، کارهای فلزی، طلا، منبت‌کاری، بلور، منسوجات و انواع سنگها و اسلحه‌های مربوط به دوران صدر اسلام، در معرض دید عموم قرار می دهد.

 بخش هنرهای اسلامی موزه بناکی

روز دوشنبه مورخ ۷/۷/۱۳۹۹، مهدی نیک خواه قمی رایزن فرهنگی کشورمان در یونان ضمن ملاقات با خانم مینا موراییتو مدیر بخش هنرهای اسلامی موزه بناکی از این موزه بازدید کرد. موزه ی بناکی در سال ۱۹۳۰ توسط فردی به نام آنتونیس بناکیس تاسیس شد. این موزه، آثار هنری حوزه تمدنی اسلامی و مناطق آسیایی شاهکارهایی از هند ، ایران ، بین النهرین ، خاورمیانه ، عربستان ، مصر ، شمال آفریقا ، سیسیل ، اسپانیا و آسیای صغیر را در بر می گیرد و در قالب دوره های تاریخی تقسیم می شوند. مساحت بخش هنرهای اسلامی این موزه بالغ بر۱۰۰۰ متر مربع است که بیش از ۸۰۰۰ قطعه سرامیک، کارهای فلزی، طلا، منبت‌کاری، بلور، منسوجات و انواع سنگها و اسلحه‌های مربوط به دوران صدر اسلام، در معرض دید عموم قرار می دهد.

در این دیدار، ابتدا خانم موراییتو ضمن معرفی ساختار موزه بناکی و بخش مختص هنرهای اسلامی و تشریح ظرفیت های همکاری مشترک، سال آینده را سال پر رویدادی عنوان کرد و گفت: سال ۲۰۲۱ دویستمین سالگرد استقلال یونان از امپراتوری عثمانی است، لذا بدین مناسبت برنامه های فرهنگی متنوعی پیش بینی شده است. ما در موزه بناکی هم فضای نمایشگاهی داریم و هم علاقه مندیم از کارگاه های آموزشی هنری مانند خطاطی، نگارگری و ... بهره مند شویم.

 بخش هنرهای اسلامی موزه بناکی

در ادامه رایزن فرهنگی کشورمان ضمن استقبال از حضور فرهنگی در برنامه ۲۰۲۱ یونان، بر همکاری های بین موزه ای و اجرای برنامه های مشترک تاکید نمود. ایشان با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعلیق برخی برنامه های فرهنگی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی را راهگشا دانست و آمادگی رایزنی فرهنگی به منظور برپایی کارگاه های آموزشی هنری اعلام نمود.

کد خبر 4230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =