بمناسبت "روز جهانی زن"راهپیمایی استقلال زنان در سراسر کشور از جمله در شهر اسلام آباد برگزار گردید و بار دیگر زنان معترض خواسته های خود را مطرح کردند.

 بمناسبت "روز جهانی زن"راهپیمایی استقلال زنان در سراسر کشور از جمله در شهر اسلام آباد برگزار گردید و  بار دیگر زنان معترض خواسته های خود را مطرح کردند.

       براساس گزارش تلویزیون باغی و دان نیوز و سایر مطبوعات به مناسبت "روز جهانی زن" از باشگاه ملی مطبوعات اسلام آباد تا "دی چوک" راهپیمایی زنان برگزار گردید.

      راهپیمایی زنان به نمایندگی "زنان دموکراتیک" و در مقابل باشگاه ملی مطبوعات ادامه دارد و به دلیل این راهپیمایی درب باشگاه نیز بسته شد.

      تعداد زیادی از زنان معترض در این راهپیمایی ها شرکت نموده و برای استقلال و حقوق اساسی خود بنرها و پلاکاردهایی را در دست گرفته و شعار دادند.

     آن ها گفتند: باید فوراً از وقایع سوء استفاده جنسی، خشونت و ظلم جلوگیری شود.

     آن ها تصریح کردند: زنان در جامعه اسلامی عضوی مهم هستند و حقوق اساسی آن ها باید تأمین شود و همچنین آزادی اندیشه و تقویت بیشتر در جامعه فراهم گردد.

          

     لازم به ذکر است اولین راهپیمایی زنان در سال ۲۰۱۸ همزمان با روز جهانی زن در شهرکراچی برگزار شد و پس از آن در سایر شهرها، از جمله لاهور، مولتان، فیصل آباد، و حیدرآباد برگزار شدند. امسال نیز این مراسم در ماه مارس در شهرهای کراچی، لاهور، اسلام آباد و سایر شهرهای پاکستان برگزار شد.

ملاحظه:

     سال گذشته برخی از زنان در تجمع اعتراضی زنان شعارهایی مانند "جسم من حق من" را سر دادند و اکنون دوباره براساس برخی از گزارش ها معترضین برای برخورداری از حق همجنس گرایی شعار دادند و در واکنش به این اقدام نامشروع بسیاری از افراد از جمله مرد و زن اعتراض نموده و خواسته های نامشروع را تهاجم غربی و فساد اخلاقی قلمداد کردند و به دولت تاکید کردند از توطئه مذکور جلوگیری کند.

کد خبر 6396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =