شکی نیست موج سوم شدیدتر و بسیار خطرناک تر است، اما برخی از مردم معتقد اند که دولت برای جلوگیری از تجمعات حزب مخالف علیه خود در خصوص کرونا حساسیت بیشتری نشان می دهد، اما افراد خبره می گویند موج سوم واقعا شدید است و به دلیل برگشت برخی از افراد از انگلستان این شکل شدید کرونا در کشور افزایش یافته است

عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: موج سوم کرونا باتغییر شکل خود به سرعت در حال گسترش است و اگر مراقب نشد می ترسیم بیمارستانها از بیماران پر خواهند شد و کنترل ممکن نخواهد بود.

 براساس این گزارش، جلسه کمیته هماهنگی ملی برای جلوگیری از موج سوم کرونا به ریاست عمران خان، نخست وزیر پاکستان برگزار گردید و در آن عمران خان گفت: ما بسیار خوش شانس هستیم که از موج اول و دوم کرونا جان خود را سالم نگه داشته ایم. در ماه ژوئن، بیمارستان های ما پر از بیماران کرونا بود، اما به دلیل مراقبت، مردم ما از تخریب کرونا نجات یافتیم، ولی اکنون موج سوم کرونا در راه است و تعداد موارد بیشتر از قبل افزایش می یابد و در ده روز گذشته تعداد موارد کرونا چهار برابر شده است.

       وی گفت: در موج سوم کرونا اگر اقدامات احتیاطی انجام ندادیم بیم آن می رود، بیمارستان ها با بیماران پر شود و کنترل ممکن نخواهد بود، اما وضعیت در خصوص مدارس در یک هفته تعیین می شود و اگر دیدیم مدارس باعث گسترش کرونا خواهند شد تعطیلات زمستانی را زیاد می کنیم و تعطیلات تابستانی را کاهش می دهیم.

       وی افزود: ما جلسات را در سراسر کشور به پایان رسانده ایم و از دیگران می خواهیم جلسات را خاتمه دهند.

       وی تصریح کرد: در هر نوع مراسمی بیش از 300 نفر حضور نخواهند داشت. همچنین مراسم عروسی باید در فضای باز و در ماه رمضان در مساجد مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

      عمران خان گفت: علمای ما هم به مردم خود دستور دادند لذا باید مقررات و طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

      وی گفت: کرونا از مساجد گسترش نیافته، زیرا کل جهان در ماه رمضان مساجد را تعطیل کرد، ولی در پاکستان مساجد باز بودند.

     عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: این فرصت برای اتخاذ تصمیمات است، زیرا تعداد بیماران کرونا در بیمارستان ها در حال افزایش است و رستوران ها بسته نمی شوند، اما فاصله اجتماعی را در رستوران ها و مقامات تجمعات عمومی حفظ کنید و از ماسک استفاده کنید، ولی اگر بیمارستان از مریضان کرونایی پر شدند مشکل خواهد شد.

     وی گفت: ما جان و اقتصاد خود را از کرونا نجات داده ایم، اما گردشگری و سالن های عروسی بسیار آسیب دیده اند و نیروی ببر باید گزارش دهد چه کسانی مقررات کرونایی را رعایت می کنند و چه کسانی نمی کنند.

 

     ملاحظه:

    شکی نیست موج سوم شدیدتر و بسیار خطرناک تر است، اما برخی از مردم معتقد اند که دولت برای جلوگیری از تجمعات حزب مخالف علیه خود در خصوص کرونا حساسیت بیشتری نشان می دهد، اما افراد خبره می گویند موج سوم واقعا شدید است و به دلیل برگشت برخی از افراد از انگلستان این شکل شدید کرونا در کشور افزایش یافته است و اگر مراقبت نشود کنترل آن ممکن نخواهد بود. لازم به ذکر است دولت پنجاب برای دستگیری افراد بدون ماسک دستور صادر نموده است و پلیس عمل می نماید و اکنون دولت خیبر پختونخواه نیز همین تصمیم را اعلام کرده است.

کد خبر 6478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =