نهاد حوزوی "وفاق المدارس شیعه پاکستان" در خصوص برنامه درسی یکنواخت دولت پاکستان ابراز نگرانی کرده و گفت: باید توجهی به موارد مشترکی در برنامه درسی یکواخت باشد و نباید مواردی که موجب ایجاد نفرت و اختلاف شود در برنامه آموزشی قرار بگیرند.

     مسئولین نهاد حوزوی مذکور در جلسه ای در خصوص ایجاد تغییر در درود و سلام، در برنامه آموزشی جدید، ابراز نگرانی کرده و گفتند: متن درود و سلام موجود در برنامه آموزشی جدید، تازه معرفی شده و از نظر قرآن و سنت پشتیبانی نمی شود، لذا باید اصلاح شود.

       براساس این گزارش، در جلسه ای که به ریاست آیت ا... حافظ سید ریاض حسین نجفی، رئیس  نهاد حوزوی "وفاق المدارس شیعه پاکستان" برگزار گردید، مشخص شد که برنامه درسی جدید تهیه شده به نام برنامه درسی ملی یکنواخت با روح قرآن کریم، سنت پیامبر اکرم (ص) و قانون اساسی پاکستان و وحدت ملی پاکستان موافق نیست. زیرا، ذکر اهل بیت (ع) و امهات المومنین (س) از برنامه درسی جدید حذف شده است یا به طور خلاصه ذکر شده است. به همین ترتیب، نقش مولای متقیان حضرت علی (ع)، حضرت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در جنگ های اسلامی به عنوان قهرمانان دین اسلام در برنامه آموزشی بیان نشده است و این اقدام قابل تحمل نیست.

 

کد خبر 6678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =