۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
حبیب سید سقاف بن محمد الجُفری

حبیب سید سقاف بن محمد الجُفری یک عالم و دانشمند مسلمان اندونزیایی اهل پالو است.

عنوان: رئیس الخیرات

طول خدمات: ۱۹۷۴ تا ۳ اوت ۲۰۲۱

ریاست قبلی: سید محمد بن عیدروس الجفری

عنوان: رئیس دانشگاه الخیرات

طول خدمات: ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۹

تحصیلات:

- دانشگاه الازهر (لیسانس، ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۳)

- دانشگاه الازهر (فوق لیسانس، ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷)

شغل: روحانی، مبلغ و تاجر

حبیب سید سقاف بن محمد الجُفری (متولد شهر پکالونگان، جاوه میانی در ۱۷ اوت (همزمان با روز استقلال اندونزی) ۱۹۳۷ میلادی - درگذشت در پالو، ۳ اوت ۲۰۲۱ در سن ۸۳ سالگی) یک عالم و دانشمند مسلمان اندونزیایی اهل پالو است.

او از شخصیت های معتبر در جامعه است و مکرراً مقامات دولتی برای بحث و گفتگو در مسایل دینی و دولتی به ملاقات او رفتند. رهبران جامعه به ویژه هنگامی که الخیرات مراسم سالگرد حبیب سید عیدروس بن سلیم الجفری که به معلم پیر شناخته شد، از وی دیدن کردند. در ۱ سپتامبر ۲۰۱۲ و در چهل و چهارمین سالگرد معلم پیر، سوریا دارما علی، وزیر دین اندونزی، از حبیب سقاف در محل اقامت خود در پالو دیدن کرد و در مورد مسایل اسلام سنی و شیعه بحث کرد. سقاف به گرمی از او استقبال کرد. این بحث و گفتگو پس از آن مطرح شد که موضوع درگیری بین اسلام سنی و شیعه پس از درگیری ای رخ داد که باعث کشته شدن یکی از ساکنان در منطقه سامپانگ، جزیره مادورا، جاوه شرقی شد.

سقاف علاوه بر گفت و گوهای مکرر با شخصیت های اهل سنت، مکرراً با چندین شخصیت شیعه بحث می کرد، حتی در محل اقامت خود چندین ملاقات از شخصیت های شیعه داشت.

سقاف در سال ۱۹۶۷ از دانشگاه الازهر فارغ التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی از الازهر، چند لحظه بعد، از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۷ به عنوان رئیس دانشکده اصول الدین موسسه اسلامی دولتی داتوکراما پالو منصوب شد. در ۱۹۷۷، به عنوان رئیس مجلس علمای اندونزی در سولاوسی مرکزی انتخاب شد. علاوه بر این، او همچنین رئیس عمومی جنبش اصلاحات در آموزش اسلامی در مرکز سولاوسی است.

حبیب سقاف از زمان درگذشت پدرش، سید محمد بن عیدروس الجفری (رئیس اصلی الخیرات از سال ۱۹۶۹) در سال ۱۹۷۴ به عنوان رئیس اصلی الخیرات منصوب شد.

کد خبر 7768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =