المپیک توکیو با آتش بازی های چند هفته هفته گذشته وارد مرحله جدیدی شد و در توکیو نمایشگر آتش بازی های چشمگیر برپا گردید تا علامت اصلی این شهر برای ۶ ماهه آینده باشد.

المپیک توکیو با آتش بازی های چند هفته هفته گذشته وارد مرحله جدیدی شد و در توکیو نمایشگر آتش بازی های چشمگیر برپا گردید تا علامت اصلی این شهر برای ۶ ماهه آینده باشد.

این نمایش در بالای یک باربر مستقر در خلیج توکیو واقع شده که ماکت عظیم پنج حلقه المپیک را نگه می دارد.

در عین حال بیش از ۷۰ جشنواره تابستانی در سراسر ژاپن با نمایش آثار آتش بازی سنتی به دلیل کمبود نیروهای حفاظتی و امنیتی لغو شده اند یا تاریخ آنها تغییر کرده است.

المپیک یک حوزه گسترده امنیتی را در برمی گیرد و سازمان دهندگان توکیو می گویند ۵۰۸۵۰ پلیس، امنیت خصوصی، نظامی، داوطلب، نگهبانان ساحلی و پرسنل خدمات اضطراری مورد نیاز است و بودجه چند میلیون دلاری را نیازمند است.

 المپیک حتی بر هیروشیما در غرب ژاپن تأثیر گذارده، جایی که جشنواره سالانه آتش بازی در ماه اوت در جزیره خوش منظره میاژیما لغو شده است و دبیرکل گردشگری هیروشیما گفت: "بسیاری از مقامات محلی، از جمله پلیس، بخشدار هیروشیما ، گارد ساحلی و شرکت های امنیتی خصوصی به مکان های المپیک و مناطق اطراف آنها بسیج می شوند علیرغم این که جشنواره های آتش بازی تابستانی، دقیقاً مانند جشن های ۴ ژوئیه در سراسر آمریکا، جایگاه ویژه ای در فرهنگ ژاپنی دارند.

شهر سایتاما در شمال توکیو هم تصمیم گرفته جشنواره ۱۵۰ ساله آتش بازی خود را به دلیل این که با مسابقات گلف المپیک همزمان است، لغو کند. در کاماکورا که به مجسمه غول پیکر بودا مشهور است هم آتش بازی در ماه ژوئیه به دلیل مسابقات تدارکاتی قایقرانی المپیک انجام نخواهد شد.

موارد بی سابقه در المپیک توکیو

تقاضای بلیط برای ساکنان ژاپن حداقل ۱۰ برابر بیشتر از میزان عرضه است

حمایت مالی محلی چیزی بیش از ۳ میلیارد دلار  حداقل دو برابر بیشتر از بازی های قبلی است.

استادیوم ملی ساخته شده با مبلغ ۱.۴۳ میلیارد دلار مانند یک جواهر است.

دیوید لنی، یک محقق علوم سیاسی در دانشگاه واسدا، در مصاحبه با AP گفت:اگر هیچ فاجعه ای در اثر گرمای تابستان ایجاد نشود، المپیک به خوبی برگزار خواهد شد و از جهات زیادی بهتر از گذشته عمل خواهد شد و ژاپن می تواند جذاب باشد.

ژاپن رسماً ۱۲.۶ میلیارد دلار برای المپیک هزینه می کند، اما دفتر حسابرسی ملی این رقم را تا ۳ تریلیون ین یعنی حدود ۲۸ میلیارد دلار محتمل تر می داند.

برخی از موضوعات چالش برانگیز در خصوص المپیک ۲۰۲۰ توکیو

حرارت و گرما

تابستان توکیو گرم و مرطوب است و دمای آن اغلب ۳۵ درجه سانتیگراد (۹۵ درجه فارنهایت) می باشد و به دلیل نگرانی جدی برای ماراتن ۸۰۰ کیلومتری (۵۰۰ مایل) ، این مسابقات به ساپورو منتقل شد که مورد اعتراض شهردار توکیو نیز واقع گردید .

حمل و نقل

سیستم ریلی توکیو بزرگ و بسیار کارآمد است و بهترین راه برای دستیابی به مناطق شهری با ۳۵ میلیون نفر جمعیت در توکیو است اما احتمالا در زمان برگزاری المپیک با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

آزوما تاگوچی در دانشگاه چو گفت: این سیستم در حال حاضر با دو برابر ظرفیت در حال اجراست و المپیک می تواند نقطه شکست آن باشد.

مطالعات او پیش بینی کرده است که ۱۵ ایستگاه بیش از ۲۰۰٪ ظرفیت را تجربه می کنند و برخی در ساعات اوج به ۴۰۰٪ می رسند.

فساد

تاکدا رئیس کمیته المپیک ژاپن در میان رسوایی خرید رأی کنار گذاشته شد و او اعتراف کرد که مبلغی حدود ۲ میلیون دلار برای یک شرکت مشاوره سنگاپور به نام Black Tidings و رئیس آن ایان تان تانگ هان امضا کرده است که این پرداخت ها قبل از انتخاب IOC در سال ۲۰۱۳ توسط توکیو انجام شده است.

محققان فرانسوی اطلاعات سیاه را با Papa Massata Diack ، یکی از فرزندان عضو قدرتمند سابق IOC ، Lamine Diack از سنگال پیوند داده اند.

روسیه

روسیه به دلیل دستکاری درداده های دوپینگ، با تحریم چهار ساله المپیک روبرو است و قرار است دادگاه تجدید نظر طی چند ماه آینده حکم جدید را صادر کند. تحریم های اعمال شده توسط آژانس مبارزه با دوپینگ جهانی استفاده از نام تیم ، پرچم یا سرود روسیه را ممنوع می کند.

با این حال ، هنوز هم انتظار می رود برخی از روس ها به عنوان ورزشکاران بی طرف در توکیو رقابت کنند، همانطور که در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در پیونگ چانگ انجام دادند.

اعتراضات

IOC به ورزشکاران نسبت به حرکات دست یا علائم سیاسی در تریبون مدال هشدار داده است. IOC می گوید بازی ها نباید سیاسی شوند.

کد خبر 878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =