نونو میتسکویچ ، معاون وزیر آموزش و علوم گرجستان در چارچوب سفر رسمی خود به کشور رومانی در رویدادهایی که در قالب هفته جهانی علم فرانکفونی برگزار شد، شرکت نمود. وی در مجمع عمومی آژانس دانشگاه فرانکوفونی (AUF) ، معاون وزیر خطاب به عموم مردم و بر اهمیت تقویت همکاری های بین المللی در نظام علوم و آموزش عالی گرجستان با کشورهای فرانسوی زبان تأکید کرد.

نونو میتسکویچ ، معاون وزیر آموزش و علوم گرجستان در چارچوب سفر رسمی خود به کشور رومانی در رویدادهایی که در قالب هفته جهانی علم فرانکفونی برگزار شد، شرکت نمود.  وی در مجمع عمومی آژانس دانشگاه فرانکوفونی (AUF) ، معاون وزیر خطاب به عموم مردم و بر اهمیت تقویت همکاری های بین المللی در نظام علوم و آموزش عالی گرجستان با کشورهای فرانسوی زبان تأکید کرد.

معاون وزیر همچنین در مورد اقدامات وزارت آموزش و علوم برای ارتقاء مشارکت دانشمندان گرجی در برنامه های Horizon Europe و ERASMUS + و حمایت از توسعه زبان فرانسوی و همچنین برنامه های مشترک و دارای اعتبار بین المللی صحبت کرد. به گفته معاون وزیر ، چنین رویکردی به هماهنگی کیفیت آموزش عالی با استانداردهای اروپایی و تحرک دانشمندان و محققان گرجی برای ادغام آنها با فضای آموزشی اروپا کمک می کند.

معاون وزیر همچنین در اجلاس که در چارچوب هفته جهانی علوم فرانکفونی برگزار شد ، سخنرانی کرد. در پنجمین کنفرانس که با حضور وزرا و معاونان وزیران آموزش عالی و علوم   کشورهای مختلف برگزار شد ، نونو میتسکویچ در مورد نتایج به دست آمده و برنامه های آینده در زمینه همکاری با کشورهای فرانسوی زبان صحبت کرد. وی در سخنرانی خود حضار را از وضعیت موجود در زمینه آموزش زبان فرانسوی در گرجستان چه در سطح مدرسه و چه در سطح دانشگاه آگاه کرد.

کد خبر 9120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =