شیخ پاشازاده روابط دو کشور همسایه را ویژه خواند و خاطرنشان کرد که محیط مساعدی که آذربایجانی ها در گرجستان در آن زندگی می کنند برای او مهم است

آقای زازا واشاکمادزه ، رئیس آژانس دولتی امور ادیان، همراه با  معاون خود گیورگی اوکلبا  با شیخ الاسلام حاجی الله شکور پاشازاده ، رئیس اداره مسلمانان قفقاز دیدار و در ضیافت شام شرکت کردند. شیخ پاشازاده روابط دو کشور همسایه را ویژه خواند و خاطرنشان کرد که محیط مساعدی که آذربایجانی ها در گرجستان در آن زندگی می کنند برای او مهم است و ادامه داد "روابط بین آذربایجان و گرجستان در همه زمینه ها در حال توسعه است، چه از نظر فرهنگی، چه از نظر اقتصادی ... که در این راستا ، ایلیا دوم اسقف اعظم گرجستان نقش ویژه ای در این زمینه دارند. اسقف اعظم گرجستان برادر بزرگتر من است ، ما نسبت های مذهبی را به یکدیگر تبریک می گوییم ؛ او نقشه زیادی در توسعه روابط بین کشورهایمان دارد. ما از او  بخاطر برخورد مهربانانه اش با آذربایجان سپاسگزاریم و این به معنای برخورد خوب مردم گرجستان با ما است."

رئیس آژانس دولتی امور ادیان ، ضمن تبریک تولد شیخ ، نامه تبریک اسقف اعظم گرجستان را به ایشان تحویل داد. وی بر روابط برجسته رهبران معنوی دو کشور که به نوبه خود بر روابط بین دو ملت تأثیر زیادی دارد، تأکید کرد. زازا واشاقمادزه همچنین به چالش های دنیای مدرن ، تهدید رادیکالیسم و ​​تروریسم ، که بر حوزه دین نیز تأثیر می گذارد اشاره کرد و در این زمینه ، محیط مدارا در گرجستان را مثبت ارزیابی کرد و سپس در مورد پروژه های اجرا شده توسط دولت که به ادغام اقلیت های قومی با جامعه کمک می کند نیز صحبت کرد.

در این دیدار زوراب پاتارادزه سفیر فوق العاده و تام الاختیار گرجستان در جمهوری آذربایجان ، مبارز قربانلی رئیس کمیته دولتی انجمن های مذهبی و کارکنان این کمیته حضور داشتند.

https://religion.gov.ge/siaxleebi/religiis-saagentos-sexvedra-azerbaijanis-sulier-lidertan-seix-ul-islam-haji-alahsuqur-fasazadestan

کد خبر 9133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =