"شورای فرهنگی بریتانیا" با هماهنگی و درخواست وزارت آموزش و علوم گرجستان، راهبرد"آموزش زبان انگلیسی" برای آموزش عمومی در گرجستان را با هدف گسترش آموزش این زبان و ارتقای حرفه ای معلمان زبان انگلیسی، تدوین کرد .

"شورای فرهنگی بریتانیا" با هماهنگی و درخواست وزارت آموزش و علوم گرجستان، راهبرد"آموزش زبان انگلیسی" برای آموزش عمومی در گرجستان را با هدف گسترش آموزش این زبان و ارتقای حرفه ای معلمان زبان انگلیسی، تدوین کرد . در این رابطه ، "میخائیل چِخِنکِلی"، وزیر آموزش و علوم گرجستان، هنگام ارائه این سند راهبردی توسط سفیر انگلستان و مسؤول شورای فرهنگی بریتانیا ، از حمایت این شورا از سیستم آموزشی گرجستان که همه سطوحی آموزشی را مد نظر قرار داده است ، تشکر کرد. شایان ذکر است این سند راهبردی، برای سال های ۲۰۲۲-۲۰۳۲ تنظیم شده و بر اساس آن، ضمن اصلاح سیستم های آموزش عمومی ، می بایست طی ۱۰ سال ، تمامی دانش آموزان و معلمان گرجی  به ترتیب مسلط به سطوح بی۲(B۲ ) و سی۱(C۱) زبان انگلیسی شوند.

گفتنی است شورای فرهنگی بریتانیا در گرجستان ، قبل تر ،حمایت  کامل و مشارکت گسترده خود را برای اجرای مفاد سند راهبردی ، اعلام نموده بود . 

بعد از استقلال گرجستان ، زبان "روسی" همانند سایر جمهوری های تازه استقلال یافته ، به عنوان اولین زبان رسمی خارجی در مدارس این کشور تدریس می شد که این روند نیز طی سالیان متمادی ادامه داشت. با روی کار آمدن دولت های غربگرا، خصوصاً کابینه تحت حاکمیت " میخاییل ساکاشویلی" و اجرای سیاست های متمرکز بر محو و یاکمرنگ نمودن آثار و نمودهای فرهنگ روسی ، آموزش و جایگزینی زبان " انگلیسی" به عنوان یکی از شاخص های مهم و اولویت دار ، در دستور کار قرار گرفت . شایان ذکر است در این راستا ، آمریکا و دولت های غربی در سایه تشکل اتحادیه اروپا ، با اجرای چند مرحله ای اصلاح ساختار نظام آموزشی گرجستان و صرف میلیون ها یورو ، به عنوان بخشی از حمایت های مستقیم ، بیش از پیش، این روند را تسریع بخشیدند که با ادامه آن، امروزه می توان گفت که نظام آموزشی گرجستان ، نظامی مبتنی بر پایه های نظام آموزشی آمریکا و غرب است . ساخت و تأسیس مدارس و دانشگاه های متعدد ، اعطای متعدد و متنوع  بورسیه های تحصیلی و فرصت های مطالعاتی ، اعزام اساتید و معلمان غربی به گرجستان و ... بخشی از راهبرد این کشور ها در گرجستان محسوب می شود. 

کد خبر 9730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =