شفقت محمود، وزیر آموزش و پرورش پاکستان گفت: دانش آموزان دیگر نگران پذیرش در دانشکده ها و دانشگاه ها نباشند و فقط به امتحانات توجه کنند، زیرا این مسائل نیز حل و فصل خواهد شد.

وزیر آموزش و پروش پاکستان در شبکه تلویزیون خصوصی، با بیان شرکت دانش آموزان در آزمون پذیرش دانشکده های پرشکی و دندان پزشکی تحت عنوان (MD CAT) بدون ارائه نتیجه امتحانی فوق دیپلم رشته پزشکی، گفت: دولت از دانشکده ها و دانشگاه های پزشکی خواسته است تا دانش آموزانی را که در این آزمون عملکرد خوبی نشان دهند پذیرش مستقلی دهند.

 شفقت محمود به دلیل حمایت دانش آموزان معترض، حزب مخالف در مجلس را مورد انتقاد قرار داده و گفت: سال گذشته دانش آموزان بر مبنای نتیجه قدیمی ارتقاء یافتند، اما امسال بر چه مبنا ارتقاء یابند.  وی گفت: دو سال است که به دلیل کرونا هیچ امتحانی برگزار نشده است و این بار اکثر دانش آموزان می خواهند در امتحان شرکت کنند.

وزیر آموزش و پرورش پاکستان گفت: به دلیل کرونا، اجرای برنامه درسی ۴۰ درصد کاهش یافته و کاهش ویژه ای برای دروس اختیاری داده شده است.

    توضیح:

   براساس قانون جدید امسال داوطلبان رشته پزشکی باید ابتدا در آزمون ورودی و سپس در آزمون پذیرش دانشکده و یا دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی تحت عنوان (MD-CAT) شرکت کنند و داوطلبی که در آزمون MD-CAT شرکت نکند در هیچ دانشکده و یا در دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی پاکستان پذیرفته نخواهد شد و ثبت نام در کمیسیون پزشکی و دندان پزشکی (PMC) انجام نمی شود.

  همچنین بر مبنای قانون جدید، داوطلبان برای شرکت در آزمون ورودی نتیجه مقطع فوق دیپلم پزشکی باید نمرات بیش از ۶۵ درصد را ارائه دهند. امسال به دلیل کرونا، برای شرکت در آزمون ورودی نه تنها شرط مذکور اعمال نشده است، بلکه دولت به دانشکده ها و دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی تاکید کرده است، دانش آموزانی که در آزمون ورودی عملکرد خوبی نشان دهند، برمبنای مستقلی پذیرفته می شوند.

کد خبر 10890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =