برنامه درسی یکنواخت جدید در تمام مدارس دولتی، خصوصی، موسسات آموزشی و مدارس دینی ایالت پنجاب تا سطح ابتدایی (از کلاس اول تا پنجم) ارائه و اجرا شد.

برنامه درسی یکنواخت جدید در تمام مدارس دولتی، خصوصی، موسسات آموزشی و مدارس دینی ایالت پنجاب تا سطح ابتدایی (از کلاس اول تا پنجم) ارائه و اجرا شد. در این زمینه، مدارس خصوصی نیز کتاب های درسی مورد تأیید برنامه درسی هیأت آموزشی پنجاب را تدریس می کنند و امتحانات نیز از این کتاب ها گرفته می شود زیرا آموزش برنامه درسی غیر مصوب، برنامه درسی خارجی یا هرگونه برنامه درسی دیگر ممنوع است و تدریس و اخذ امتحان از آن برنامه نیز ممنوع می باشد.

براساس گزارش منابع، برنامه درسی راهنما (کتاب های کلیدی و مکمل حل متون درسی برای آمادگی امتحان) نیز محدود شده است و در صورت نقض قانون تحت عنوان "برنامه درسی همسو و سیستم امتحانی همسو" موجب پیگرد قانونی خواهد بود. سال آینده (۲۰۲۲ میلادی) برنامه درسی یکنواخت برای کلاس های متوسط و همچنین در سال (۲۰۲۳) میلادی برای سطح دبیرستان معرفی می شوند. به گزارش خبرنگار ویژه از راولپندی، رئیس انجمن مدارس و دانشکده های خصوصی پنجاب و سایر مسئولین این انجمن، اجرای برنامه درسی یکنواخت را دشوار قلمداد نموده اند.

کد خبر 10911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =