هیأتی از کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری های اسلامی (OIC) به سرپرستی دکتر سعید غنی با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کرد. نخست وزیر پاکستان این هیات را از اقدامات یک جانبه هند در منطقه کشمیر اشغالی که دو سال پیش در ۵ آگوست انجام داده است، مطلع کرد.

    عمران خان در گفتگو با هیأت گفت: وضعیت کشمیر اشغالی در دو سال گذشته بحرانی شده است. قتل، کشتار ، شکنجه و دستگیری غیرقانونی مردم مظلوم غیر مسلح در دره اشغالی ادامه دارد و چندین جوان کشمیری به دلیل شلیک گلوله تفنگ نیروهای هندی، بینایی خود را از دست داده اند. همچنین نقض حقوق بشر توسط هند در دره اشغالی نگران کننده است و مردم کشمیر اشغالی مطابق قطعنامه های سازمان ملل خواستار تعیین سرنوشت خود هستند.

    عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: سازمان همکاری های اسلامی و جامعه بین المللی باید به بی عدالتی های تاریخی در کشمیر و فلسطین اشغالی توجه کند.

    وی گفت: دولت هند بر اساس ایدئولوژی "هندو گرا"، مردم کشمیر اشغالی را به دلیل مبارزه برای استقلال، مجازات می کند و حق تعیین سرنوشت کشمیر و آزادی مذهبی در دره اشغالی کشمیر را سلب می کند.

   وی افزود: تلاش دولت هند برای تغییر جمعیتی در منطقه کشمیر اشغالی، نقض آشکار کنوانسیون ژنو است.

   عمران خان، نخست وزیر پاکستان بر ضرورت صدای واحد و قوی سازمان همکاری اسلامی برای مسلمانان مناطق اشغالی و خاتمه فوری اقدامات غیرقانونی دولت هند در ۵ اوت، تاکید کرد.

   نخست وزیر پاکستان گفت: هند باید نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی را متوقف کند و امت مسلمان برای از بین بردن اسلام هراسی تلاش مشترکی را انجام دهند.

  وی گفت: حضور هیأت کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری های اسلامی در پاکستان در ۵ اوت، بر حمایت خود از امر کشمیر تاکید می کند.

کد خبر 10922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =