مولانا طاهر محمود اشرفی، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان و امور خاور میانه گفت: علمای همه مکاتب فکری نباید به مقدسات دیگران توهین کنند و نمی گذاریم هرج و مرج در کشور ایجاد گردد.

وی گفت: روز جمعه آینده به عنوان "روز وحدت اسلامی" و همبستگی با کشمیری ها در سراسر کشور برگزار می شود و علما در خطبه جمعه برای وحدت اسلامی و همبستگی با مردم کشمیر تاکید می کنند.

مولانا طاهر محمود اشرفی روز دوشنبه در گفتگو با رسانه ها گفت: علما و رهبران همه مکاتب فکری حمله به معبد هندو در منطقه رحیم یارخان را محکوم کردند و اقدامات کاملی علیه مهاجمان انجام خواهد شد.

وی گفت: کشور اجازه گسترش هرج و مرج را نخواهد داد و اقدامات قانونی علیه کسانی که هرج و مرج را گسترش می دهند انجام می شود. وی افزود: علمای همه مکاتب فکری می بایست به مقدسات دیگران احترام بگزارند. حقوق اقلیت ها بر اساس قانون مندرج در قانون اساسی فراهم و مهاجمان مجازات خواهند شد.

وی تاکید کرد: علما همه مکاتب فکری باید در جهت حفظ درک متقابل و حل اختلافات در پرتو مشورت و گفتگوی متقابل تلاش کنند. دولت مرکزی از دولت های ایالتی خواسته است تا جلساتی را در سطح منطقه برگزار کرده و با علما در ارتباط مستمر باشند.

طاهر اشرفی گفت: جمعه آینده به عنوان روز همبستگی با مردم مظلوم کشمیر و روز "وحدت اسلامی" برگزار می شود و بر وحدت اسلامی و همبستگی با مردم مظلوم کشمیر تاکید خواهد شد.

کد خبر 10927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =