فرید پراچا، یکی از رهبران مرکزی حزب جماعت اسلامی پاکستان گفت: اگر ما معتقدیم تروریست هایی که در کشور ما دست به اقدامات تروریستی می زنند، پشتیبان آن ها نیروهای متخاصم هند و دشمن پاکستان هستند، این تروریست ها برای انجام تروریسم در پاکستان از سوی دولت اشرف غنی حمایت می شدند.

     باور کنید طالبان با پاکستان رابطه خوبی دارد و اگر این رابطه محکم شود، نهضت طالبان پاکستان (TTP) هیچ شانسی برای انجام فعالیت های تروریستی در داخل پاکستان را ندارد.

     وی این اظهارات را در برنامه"مسائل روز" شبکه تلویزیونی خصوصی، بیان کرد.

     براساس گزارش دیگری از این روزنامه، سردار آصف احمد علی، وزیر امور خارجه سابق پاکستان گفت: زمانی که طالبان کنترل افغانستان را در دست گرفتند در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کردند: به هیچکس اجازه نمی دهیم از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده شود. اکنون پاکستان نیز از آن ها برای پیشگیری از فعالیت های تروریستی نهضت طالبان پاکستان در داخل پاکستان درخواست نموده است لذا امیدواریم طالبان فعالیت های نهضت طالبان پاکستان را متوقف نماید زیرا طالبان کمیته ای را برای گفتگو با نهضت طالبان پاکستان تاسیس کرده است.

وزیر امور خارجه  سابق این اظهارات را در برنامه "مسائل روز شبکه تلویزیونی خصوصی بیان کرد.

https://dailypakistan.com.pk/E-Paper/rawalpindi/2021-08-24/page-1/detail-47

    توضیح:

   براساس اظهارات اکثر رهبران دینی جامعه اهل سنت پاکستان از تشکیل دولت طالبان خوشنود می باشند و از آن به طور علنی حمایت می کنند. اما شیعیان پاکستان به دلیل قتل عام و کشتار شیعیان افغانی که در سال های گذشته توسط طالبان صورت گرفته، بسیار نگران هستند.

کد خبر 10967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =