کنوانسیون علما و مشایخ توسط شورای علمای پاکستان و به ریاست حافظ محمد طاهر محمود اشرفی، رئیس شورای علمای و نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان و خاورمیانه برگزار شد.

حافظ طاهر محمود اشرفی طی سخنانی در این کنوانسیون گفت: بنیاد پاکستان بر "کلمه طیبه" نهاده شده است و روزگاری دور نیست که پاکستان به دولتی شبیه دولت پیامبر اکرم (ص) در مدینه منوره تبدیل می شود.

       وی گفت: دولت کنونی پاکستان سیستم ثبت مدارس دینی را با وزارت آموزش و پرورش مرتبط کرده است.

       وی افزود: دولت از طریق برنامه درسی یکنواخت، ضمن شعار "یک ملت یک برنامه درسی" در برنامه درسی مدارس مذهبی دخالت نخواهد کرد و در مدارس دینی، در کنار علوم دینی، علوم جدید نیز آموزش داده خواهد شد.

      وی تصریح کرد: هفتاد درصد از مدارس دینی در حال حاضر در کنار علوم دینی، علوم جدید نیز آموزش می دهند.

      از سوی دیگر علما و مشایخ سراسر کشور از جهان خواسته اند که در شرایط کنونی افغانستان را تنها نگذارند. وی سیاست دولت در مورد افغانستان را مطابق با خواسته های ملی خواندند.

      آن ها به جامعه جهانی تاکید کردند: از طالبان افغان حمایت کند تا صلح در افغانستان برقرار شود زیرا صلح در افغانستان صلح در منطقه است. همچنین باید از سازمان های تروریستی بین المللی هند که تروریسم و بی ثباتی را در منطقه گسترش می دهند ممانعت و جلوگیری شود.

     طاهر اشرفی گفت: تحت حمایت شورای علمای پاکستان، کنوانسیون علما و مشایخ ثبات پاکستان در سراسر کشور برگزار می شود و پنجمین "کنفرانس پیام جهانی اسلام" در دسامبر با حضور رهبران کلیدی جهان اسلام برگزار خواهد شد.

     در اعلامیه مشترک و قطعنامه این کنوانسیون آمده است؛ پس از شکست اهداف هند در افغانستان، دولت هند برای ایجاد هرج و مرج در پاکستان به خشونت های فرقه ای و دیگر توطئه ها دست می زند. احزاب سیاسی، دولت، نیروهای مسلح پاکستان و نهادهای امنیتی این کشور برای همکاری کامل با دولت اطمینان می دهند، همچنین به طور کامل از قوانین رفتاری پاکستان پیروی می کنند. نقشی که پاکستان در مذاکرات بین طالبان افغانستان و ایالات متحده برای تخلیه خارجی ها ایفا کرد، ستودنی است.

     در این کنوانسیون از احزاب مخالف و احزاب حاکم خواسته شد تا به جای سرزنش یکدیگر در امور ملی، راه گفت وگو و آشتی را در جهت منافع ملی گسترده تر دنبال نمایند.

    حمله روز گذشته به فرودگاه "ابها"عربستان محکوم و تاسف بار است. برای ما سرزمین عربستان بسیار مقدس است.

    علما و مشایخ از ائمه جمعه و مبلغان سراسر کشور درخواست می کنند تا روز جمعه را به عنوان "روز وحدت امت اسلامی" جشن بگیرند و در خطبه های روز جمعه افراط گرایی، تروریسم و ​​خشونت های فرقه ای را محکوم کرده و وحدت ملی را بیان کنند.

    علما و مشایخ  تاکید کردند: اکنون که جنگ آمریکا در افغانستان به پایان رسیده است، دولت آمریکا باید فوراً دکتر عافیه صدیقی، از اتباع پاکستان را که به جرم حمایت طالبان افغانستان در بازداشت امریکا به سر می رد را بر اساس همدردی بشر دوستانه و پایان جنگ آزاد کند.

کد خبر 11010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =