پیر نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: پیش نویس وزارت حقوق بشر برای تبدیل اجباری دین در وزارت امور مذهبی پاکستان در حال بررسی است.

پیر نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: پیش نویس وزارت حقوق بشر برای تبدیل اجباری دین در وزارت امور مذهبی پاکستان در حال بررسی است. وی گفت: همه جنبه های دینی، قانونی و اجتماعی قانون پیشنهادی در حال بررسی است، اما نمی توان محدودیت سنی برای تغییر دین وضع کرد. نور الحق گفت: برای قانون گذاری با بخش های دینی و نمایندگان اقلیت ها در پارلمان در ارتباط هستیم و نگرانی های همه طرف های مربوطه را برطرف خواهیم کرد. وی گفت: در اسلام جایی برای تبدیل اجباری دین وجود ندارد، همچنین هیچ محدودیت سنی برای تغییر دین نمی تواند اعمال شود.

        توضیح:

        در برخی از مناطق پاکستان از جمله در ایالت سند اقلیت های هندو و سیک زندگی می کنند. بر اساس برخی گزارش ها، این قبیل اقلیت ها از سوی مسلمانان ثروتمند این مناطق و با اعمال زور، دین خود را تغییر می دهند.

        معمولاً در مناطق مذکور دختران هندو توسط افراد ثروتمند مسلمان بالاجبار دین خود را تغییر داده و با مسلمانان این منطقه ازدواج می کنند.

        اخیراً نمایندگان اقلیت های مذکور و کمیسیون اقلیت ها به این مسئله توجه نموده و برای جلوگیری از این اقدام بدنبال قانونگذاری هستند. در همین زمینه پیش نویسی تهیه شده و برای بررسی به وزارت امور مذهبی پاکستان ارسال شده است و وزارت امور مذهبی این پیش نویس را در دست بررسی دارد.

کد خبر 11015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =