قاضی و رئیس نیمکت سه نفره دیوان عالی پاکستان اظهار داشت: دولت فدرال در اجرای زبان اردو به عنوان زبان رسمی پاکستان کوتاهی کرده است.

بر اساس این گزارش، میز سه نفره دیوان عالی پاکستان به ریاست قاضی عمر عطا بندیال دادخواست تحقیر و اهانت به دستور دیوان عالی پاکستان را رسیدگی کرد. در این دادخواست آمده است: دولت فدرال پاکستان به دستور دیوان عالی عمل نکرده و در اجرای زبان اردو به عنوان زبان رسمی پاکستان کوتاهی کرد.

     دیوان عالی پاکستان از دولت فدرال به دلیل عدم اجرای زبان اردو به عنوان زبان رسمی پاکستان و از دولت پنجاب برای عدم اجرای زبان پنجابی در ایالت پنجاب درخواست پاسخ کرد.

  جلسه بعدی رسیدگی به پرونده تا یک ماه دیگر برگزار می شود.

    قاضی عمر عطا بندیال اظهار داشت: دیوان عالی پاکستان در سال ۲۰۱۵ برای اجرای زبان اردو به عنوان زبان رسمی پاکستان دستوری را صادر کرد. وی گفت: دولت فدرال پاکستان نتوانسته زبان اردو را به عنوان زبان رسمی پاکستان اجرا کند.  وی تصریح کرد: در ماده ۲۵۱ قانون اساسی به همراه زبان ملی از زبان های منطقه ای نیز نام برده شده است، به همین لحاظ نیز به دولت پنجاب به دلیل عدم اجرای زبان پنجابی در ایالت پنجاب ابلاغیه ای صادر می شود.

    قاضی عمر عطا بندیال گفت: ما بدون زبان مادری و زبان ملی هویت خود را از دست خواهیم داد. وی گفت: به نظر من، ما باید مانند بزرگان مان زبان های فارسی و عربی را نیز بیاموزیم.

کد خبر 11031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =