هیأتی به ریاست سرکارخانم نیلوفر بختیار، رئیس کمیسیون ملی وضعیت زنان پاکستان با سردار عثمان بزدار، سروزیر ایالت پنجاب دیدارکرد.

هیأتی به ریاست سرکارخانم نیلوفر بختیار، رئیس کمیسیون ملی وضعیت زنان پاکستان با سردار عثمان بزدار، سروزیر ایالت پنجاب دیدارکرد. 
در این دیدار اقدامات انجام شده برای حفاظت از حقوق زنان، اصلاح زندان ها و جلوگیری از خشونت علیه زنان مورد بحث قرار گرفت. عثمان بزدار، سروزیر پنجاب، در گفتگو با هیأت گفت: دولت پنجاب در جهت توانمندسازی اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی زنان گام های تاریخی برداشته است.

وی در ادامه گفت: ۱۸ خوابگاه زنان کارگر و ۱۲۲۱ مرکز مراقبت روزانه برای زنان شاغل در سراسر ایالت پنجاب ایجاد شده است. مشاغل زنان و افزایش ظرفیت ها مراکز توسعه زنان در دانشگاه ها راه اندازی شده است و برنامه های آموزشی آنلاین نیز منحصراً برای زنان آغاز شده است. همچنین اتاق ویژه ای برای مسائل زنان و راهنمایی های قانونی راه اندازی شده است.

سروزیر پنجاب گفت: مرکز پیشگیری از خشونت علیه زنان در مولتان احیا شده و موثر واقع شده است. همچنین مراکز مبارزه با خشونت زنان در راولپندی و سایر شهرهای پنجاب ایجاد می شود.

عثمان بزدار گفت: به زودی رئیس کمیسیون وضعیت زنان در پنجاب منصوب می شود. ما مسائل مربوط به زنان را با ترکیب آن ها در یک بستر بررسی می کنیم.

وی گفت: من هر شهری که سفر می کنم، از زندان بازدید می کنم، مشکلات زنان زندانی را در همان جا بررسی و حل می کنم. بدرفتاری با زنان زندانی در زندان ها قابل قبول نیست.

سروزیر پنجاب به نیلوفر بختیار، رئیس کمیسیون ملی وضعیت زنان پاکستان و اعضای آن پشنهاد داد تا از زندان های پاکستان بازدید کنند.

عثمان بزدار گفت: زنان از هر نظر مورد احترام هستند.

وی افزود: اقدامات سختگیرانه ای علیه عاملان جنایت انجام شده است و می شود.

وی تاکید کرد: کسانی که نسبت به زنان بدرفتاری می کنند مستحق هیچ گونه امتیازی نیستند.

سروزیر پنجاب تصریح کرد: احترام به زنان در قرآن کریم  و سنت  پیامبر اکرم (ص) برای ما چراغی است و دولت پنجاب به طور کامل از کمیسیون ملی وضعیت زنان در حمایت از حقوق زنان حمایت می کند. عثمان بزدار همچنین اقدامات عملی را برای ارائه امکانات اولیه به زندان زنان در زندان های پنجاب را برشمرد.

نیلوفر بختیار، رئیس کمیسیون ملی وضعیت زنان گفت: اقدامات موثری که تحت مدیریت عثمان صورت می گیرد، بسیار ستودنی است.

راجا بشارت، وزیر حقوق ایالت پنجاب و مقامات مربوطه دولت پنجاب نیز در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 11037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =