به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و روز شهادت سبط اکبر پیامبر (ص)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم عزاداری در سراسر پاکستان برگزار گردید.

علما طی سخنانی، مقام حضرت پیامبر اکرم (ص)، حضرت امام حسن (ع) و شهادت دلسوز آن دو رهبران دین اسلام با بهره گیری از کتب اهل سنت و اهل تشیع را اثبات نمودند و سیره و آموزه های آن دو حضرت را برای نسل جوان الگو قرار داده و بر وحدت اسلامی تاکید کردند.

آیت ا... حافظ سید ریاض حسین نجفی، رئیس نهاد حوزوی "وفاق المدارس شیعه پاکستان" گفت: این لطف بزرگ خالق جهان به ملت مسلمان است که به ما پیامبری داده است که رهبر همه پیامبران الهی و رحمت  برای جهانیان است. همچنین این هم نعمت بزرگ خالق جهان برای ما مسلمانان است که قرآن کریم را بر پیامبر(ص) ما نازل کرد و تا روز قیامت دوام خواهد داشت.

وی گفت: نبوت پیامبر اکرم (ص) برای تمام جهان است و تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نه تنها مسلمانان، بلکه غیر مسلمانان نیز از این کتاب الهی استفاده می کنند.

سپس خداوند متعال اهل بیت رسول(ص) را برای توضیح، تفسیر و تشریح قرآن کریم برگزید و آخرین حجت وی حضرت امام مهدی (عج) است. قیامت پس از استقرار حکومت جهانی امام زمان(عج) روی می دهد.

وی این اظهارات را طی سخنانی در مراسم عزاداری در مسجد علی، در حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور بیان کرد.

همچنین  طی پیامی علامه سید ساجد علی نقوی، رهبر شیعیان پاکستان گفت: رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) بزرگترین مصیبت برای امت اسلامی است.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) در قالب سنت و سیره خود به همراه قرآن کریم چنین گنجی را برای امت اسلامی به یادگار گذاشتند که هنوز قرن ها پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) جهان بشریت را هدایت می کند. تعالم پیامبر اکرم (ص) برای ما تا قیامت الگو خواهد بود.

وی گفت: اگر امت اسلامی به طور خاص و جهان بشریت به طور کلی از سنت و سیره پیامبر اکرم (ص) پیروی کند، مشکلات جهان اسلام و جهان بشریت برطرف می شود.

وی افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع) برای نجات امت اسلامی، امت را در همه امور هدایت کردند.

علامه نقوی گفت: اهل بیت(ع) راه حل همه مشکلات فردی و جمعی جهان بشریت را با عمل خود ارائه کردند و وظایف خود را به عنوان جانشین پیامبراکرم (ص) انجام دادند.

علامه سید ساجد علی نقوی در پیام خود به مناسبت روز وفات ۲۸ صفرالمظفر خاتم المرسلین(ص) و روز شهادت نوه پیامبر اکرم، حضرت امام حسن (ع) گفت: اگر ما می خواهیم تفسیر عملی سنت پیامبر اکرم(ص) را ببینیم و از آموزه های  پیامبر اکرم(ص) پیروی کنیم، باید زندگی نامه امام حسن(ع) را مطالعه کنیم و بر آن اساس عمل کنیم، زیرا پیامبر اکرم(ص) حضرت امام حسن(ع) را پس از حضرت علی(ع) و حضرت سیده فاطمه زهرا(س) به گونه ای تربیت کرد که حضرت امام حسن (ع) در هر مرحله، در هر زمینه، در هر نوبت و به هر شکل به پیامبر اکرم (ص) شباهت داشته اند.

رهبر شیعیان پاکستان گفت: پیامبر اکرم (ص) در احادیث خود به کرامت، مقام و منزلت امام حسن(ع) اشاره کرده است. وقتی در زمان امام حسن(ع) فتنه و فساد گسترش یافت و مسلمانان به خون یکدیگر تشنه شدند، امام(ع) با پیروی از راه نیاکان خود، راه آشتی را در پیش گرفت و ثابت کرد که اهل بیت(ع) محافظان دین اسلام هستند. آن ها نحوه انجام وظیفه خود را می دانند و در هیچ وقت نمی گزارند در اسلام تفرقه ایجاد گردد و به اسلام ضربه وارد شود.

کد خبر 11056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =