۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷

شهر بلیده در چهل کیلومتری پایتخت آلوده ترین شهر کشور است که هم اکنون تحت قرنطینه مطلق است .

  ویروس کرونا حدود دو هفته دیرتر از تهران ، توسط مسافری از ایتالیا وارد کشور الجزایر شد . سپس به تدریج به نقاط مختلف گسترش یافت، شهر بلیده در چهل کیلومتری پایتخت آلوده ترین شهر کشور است که هم اکنون تحت قرنطینه مطلق است. شیوع بیماری در این شهر با برگزاری مجلس ولیمه به خاطر شهروندی است که از  فرانسه باز گشته بوده است ودر اثر مجلس مهمانی این شهروند الجزایری ۴۰ نفر مبتلا به بیماری کورونا شدند و کم کم این ویروس وارد پایتخت شد. در پایتخت هم دولت از همان آغاز گسترش کرونا از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۷ صبح فردا مقررات منع آمد و شد برقرار کرد .

   علاوه بر این مدارس ، دانشگاه ها ،مساجد ، زوایا ،  رستوران ها ، مجامع عمومی ، سینماها و ... تعطیل و در ادارات محدودیت ساعت کاری اعمال و تعداد کارمندان کاهش پیدا کرد .

    هم اکنون ژل ضد عفونی و به میزان کافی در مغازه ها به فروش می رسد ولی مردم با کمبود الکل و ماسک روبرو هستند .

   در وسایل ارتباط جمعی تبلیغات ضد کرونا و هشدارهای لازم پخش می شود و اخبار این بیماری و مبتلایان به آن به صورت مترکز اعلام می گردد .

   تا پایان روز شنبه ۱۶ فروردین ماه آمار رسمی اعلام شده این بیماری به شرح ذیر اعلام شده است :

- تعداد مبتلایان : ۱۲۵۱ نفر

- تعداد فوت شدگان : ۱۳۰ نفر

- مبتلایان جدید: ۸۰ نفر

- شفا یافتگان : ۸۰ نفر

    دولت الجزایر در آخرین تصمیم گیری محدودیت ها را افزایش داده و از روز یکشنبه ۱۷ فروردین ماه از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۷ صبح روز بعد  در پایتخت و ۹ استان دیگر، ساعات منع عبور و مرور اعلام نموده است .

    شهر بلیده همچنان تحت قرنطینه کامل است و در سایراستان ها (۳۷ استان) از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۷ صبح روز بعد این مقررات اعمال می شود.

   استان های وهران ، بجایه ، سطیف ، تیزی وزو ، تلمسان ، عین دفلا ، تیپازه ، الجزیره  و مدیا مناطقی هستند که از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۷ صبح روز بعد اعلام منع عبور و مرورشده است . مقررات وضع شده به مدت دو هفته از ۵ تا ۱۹ آوریل (۱۷ تا ۳۱ فروردین) ادامه دارد .

 کلیه فرودگاه های کشور در حال حاضر تعطیل و امکان ورود و خروج به کشور وجود ندارد .

عبد المجید تبون رئیس جمهور ، عبد العزیز جراد نخست وزیر و وزرای کابینه حقوق یک ماه خود را برای مبارزه با کرونا اختصاص داده اند .  

تا تاریخ ۱۷ فروردین ۹۸

کد خبر 1112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =