هدیه ویژه عربستان سعودی به پاکستان، ساخت دو مسجد باشکوه با ظرفیت اقامه نماز برای هزاران نفر به پایان رسید و مدیریت مساجد به دولت پاکستان سپرده شد.

براساس این گزارش، پس از تکمیل مراسمی جهت تحویل اداری دو مسجد در مناطق مانسهره و مظفرآباد (درکشمیر آزاد) در سفارت عربستان سعودی در اسلام آباد برگزار شد.

در این مراسم نواف سعید المالکی، سفیر عربستان سعودی، پیر نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان، وزرای امور مذهبی و اوقاف ایالت خیبر پختونخوا و منطقه کشمیر آزاد حضور داشتند.

سفیر عربستان در مراسم تحویل مسجد ملک عبدالعزیز (مانسهره) و جامع ملک فهد بن عبدالعزیز (مظفرآباد) و امضای تفاهم نامه گفت: مساجد جدید توسط دولت عربستان به دولت پاکستان تحویل داده شده است، این مساجد هدیه ای برای برادران پاکستانی و پاکستان هستند.

پیر نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان از سفیر عربستان، مردم و رهبری عربستان به نمایندگی از دولت و مردم پاکستان تشکر کرد.

نواف سعید المالکی، سفیر عربستان سعودی طی گفتگویی با خبرنگاران گفت: مساجد جدید هدیه دولت عربستان سعودی به پاکستان و برادران پاکستانی است، عربستان سعودی همیشه در کمک به پاکستان در هر زمان سختی سخاوتمند بوده است، عربستان سعودی برای روابط با پاکستان اهمیت زیادی قائل است.

وی در ادامه گفت: مساجد جدید از جمله، مسجد جامع ملک عبدالعزیز در منطقه مانسهره و مسجد جامع فهد بن ملک عبدالعزیز در منطقه مظفرآباد بناهایی هستند که به خواست مردم پاکستان ساخته شده اند، مسجد ملک عبدالعزیز برای بیش از ده هزار و مسجد ملک فهد بن عبدالعزیز برای بیش از شش هزار نماز گذار ظرفیت دارد.

وی افزود: روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی عمیقی بین پاکستان و عربستان سعودی وجود دارد که در روزهای آینده بیشتر تقویت خواهند شد.

وزیر امور مذهبی پاکستان در این مراسم گفت: هر دو مسجد در زلزله سال ۲۰۰۵ میلادی آسیب دیده اند و مردم محلی خواستار بازسازی آنها شده بودند.

وی گفت: پس از زلزله سال  ۲۰۰۵ میلادی، مردم محلی از خیریه ها درخواست بازسازی مساجد مذکور را کردند و اولین کسی که پس از زلزله مذکور برای کمک به مردم این منطقه وارد شد، آژانس های امدادی عربستان سعودی بودند.

وی افزود: دولت عربستان سعودی به دلیل پیوندهای تاریخی، مذهبی، فرهنگی و معنوی با پاکستان همیشه در هر مشکلی رسیدگی می کند، همچنین عربستان افتخار ساخت مساجد زیبا در سراسر جهان را دارد.

لازم به ذکر است، مسجدی باشکوه نیز در اسلام آباد پایتخت پاکستان با صرف هزینه میلیارد ها دلار توسط دولت سعودی در حال ساخت است، هدیه ویژه ای برای پاکستان توسط سفیر عربستان سعودی در پاکستان در ماه می امسال اعلام شد.

نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در پاکستان طی پیامی در توییتر اعلام کرد: مسجد شاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود به سبک معماری مدرن در اسلام آباد ساخته خواهد شد.

کد خبر 11124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =