وزارت آموزش در ایالت راینلاند-فالتس اعلام کرده است که تقاضا برای کلاس‌های معارف اسلامی افزایش یافته است. اشتفانی هوبیگ، وزیر آموزش در شهر ماینتس اعلام کرد که از سال جدید میلادی، چهار مدرسه در ایالت راینلاند-فالتس، دوره معارف اسلامی را به دروس خود اضافه کرده‌اند. اما به گفته او این تعداد جوابگوی نیاز دانش‌آموزان مسلمان نیست.

در حال‌حاضر، چهارده مدرسه در مقطع ابتدایی و هفت مدرسه در مقطع متوسطه در ایالت راینلاند-فالتس، درس معارف اسلامی را به دانش‌آموزان خود ارائه می‌دهند. وزیر آموزش با اشاره به افزایش درخواست‌ها برای برگزاری کلاس معارف اسلامی افزود:« بسیاری از مدیرن مدارس برای برگزاری کلاس معارف اسلامی درخواست داده‌اند و ما از این جهت خوشحالیم.»

دولت راینلاند-فالتس مذاکره با مسئولان چهار انجمن‌ اسلامی(شورا، اتحادیه ترکی-اسلامی دیتیب، جامعه احمدیه و انجمن مراکز فرهنگی اسلامی) را برای گسترش درس تعلیمات اسلامی در مدارس و الهیات اسلامی در دانشگاه‌ها آغاز کرده، اما هنوز توافق‌نامه نهایی میان آن‌ها امضا نشده است. از این رو درس تعلیمات دینی به شکلی محدود در مدارس راینلاند-فالتس ارائه می‌شود. آکیف اونال، رئیس شورای اسلامی در ایالت راینلاند-فالتس گفت:«براساس آمارها، در سال ۲۰۱۸، ۴۱ هزار دانش‌آموز مسلمان در ایالت راینلاند-فالتس به تحصیل مشغول بودند که از میان آن‌ها، تنها ۱۸۰۰ دانش‌آموز در کلاس معارف اسلامی شرکت می‌کردند. هنوز هم بخش زیادی از دانش‌آموزان مسلمان امکان شرکت در کلاس‌های تعلیمات اسلامی را ندارند. درخواست‌ها زیاد است اما بدون همکاری انجمن‌های اسلامی پاسخ به حجم زیاد درخواست‌ها امکان‌پذیر نیست.» سال‌ها است که انجمن‌های اسلامی در ایالت راینلاند-فالتس از دولت خواسته‌اند که آن‌ها را مانند کلیساهای کاتولیک و پروتستان، به عنوان جوامع مذهبی بپذیرد. براساس قوانین آلمان، تنها انجمن‌هایی که به‌عنوان جوامع مذهبی شناخته شوند، می‌توانند از برخی امتیازات بهره‌مند شوند. در این راستا، به تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان چهار انجمن اسلامی با دولت راینلاند-وستفالن امضا شد. این تفاهم‌نامه، اولین گام برای پذیرش انجمن‌های اسلامی و همچنین گسترش درس تعلیمات دینی و الهیات اسلامی در راینلاند-فالتس است. دولت اعلام کرده است که پس از ۱۸ ماه از این تفاهم‌نامه، طرفین می‌توانند توافق‌نامه همکاری با یکدیگر را نیز امضا کنند. آکیف اونال، رئیس شورای اسلامی در این باره گفت:« من معتقدم که این تفاهم‌نامه موجب شناخت متقابل و تقویت ارتباط میان مسلمانان و مسئولان خواهد شد. مسئولان دولت قول داده‌اند که از مسلمانان حمایت کنند. هدف همه ما فراهم‌کردن شرایط بهتر برای زندگی در این ایالت است.»

در این شرایط، مسئولان کلیسای انجیلی نیز از گسترش همکاری میان انجمن‌های اسلامی و دولت راینلاند-فالتس حمایت کرده‌اند. هانس اولریش هانکه، رئیس دفتر کلیسای انجیلی در این باره گفت:« اعضای کلیسای انجیلی می‌خواهند که مسلمانان از حق آزادی مذهبی در جامعه برخوردار شوند و در این راستا، از امضای تفاهم‌نامه میان انجمن‌های اسلامی و دولت ایالتی استقبال می‌کنند.»

منبع: سایت اسلامیک

لینک خبر:

http://www.islamiq.de/۲۰۲۰/۰۴/۰۲/nachfrage-nach-islamunterricht-waechst-stetig/

کد خبر 1121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =