مرکز فرهنگی چین در پاکستان هفتمین سالگردش را جشن می گیرد

مرکز فرهنگی چین در پاکستان با حضور مقامات فرهنگی و سیاسی دو کشور بزودی هفتمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.

روزنامه دیلی تایمز- ۲۱ آوریل ( ۱ اردیبهشت)
مرکز فرهنگی چین در پاکستان با حضور مقامات فرهنگی و سیاسی دو کشور بزودی هفتمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.

مرکز فرهنگی چین در پاکستان هفتمین سالگردش را جشن می گیرد

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین هفت سال قبل در یک سفر دولتی به پاکستان در دیدار با نواز شریف، نخست وزیر وقت این کشور به طور مشترک مرکز فرهنگی چین را در دفتر نخست وزیری در اسلام آباد افتتاح کردند. پس از آن این مرکز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. 

تأسیس مرکز فرهنگی چین در پاکستان به عنوان نقطه عطفی در تعمیق بیشتر روابط دوجانبه با هدف تقویت تبادلات فرهنگی و همکاری مشترک و تقویت درک متقابل و دوستی بین دو ملت به شمار می رود. این مرکز از بدو تأسیس تاکنون فعالیت‌های فرهنگی مختلفی از جمله انواع نمایش‌های تئاتر، نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، تدریس و آموزش و سخنرانی را به صورت فعال انجام داده است. مرکز فرهنگی چین در پاکستان بیش از ۳۰ نمایشگاه آفلاین در مقیاس بزرگ و بیش از ۲۰۰ فعالیت آنلاین را با موفقیت سازماندهی کرده است. نمایشگاه عکس دوستی چین و پاکستان، نمایشگاه عکس چین زیبا، کمربند و جاده در چشمان من، نمایشگاه مسابقه نقاشی دانش‌آموزان پاکستانی و غیره که توسط مرکز فرهنگی چین CCC برگزار شد، بیش از ۲۰۰ هزار نفر را به خود جذب کرد. بیش از ۳۰ نمایش بزرگ تئاتر مانند سال نو چینی مبارک، هفته گردشگری و فرهنگ چین و جشنواره نیمه پاییز بیش از ۱۰۰ هزار نفر را به سوی خود جلب کرد. ۱۱ فعالیت آموزشی مانند هنرهای رزمی چینی، کلاس های آشپزی چینی، هنرهای کاغذی چینی و غیره شاهد شرکت بیش از ۳۰۰۰ نفر بود. مرکز فرهنگی چین در پاکستان نیز در هشتمین و نهمین جشنواره ملی کتاب پاکستان با نمایش عناصر فرهنگی چینی شرکت کرد. دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان نیز از مرکز فرهنگی چین در غرفه پاکستان بازدید کرد و دوستی چین و پاکستان را بسیار ستود. دو نمایشگاه ملی کتاب بیش از ۵۰۰ هزار نفر را به خود جذب کردند. مرکز فرهنگی چین در پاکستان هر سال با تدارک برنامه هایی، سال نو چینی را جشن میگیرد که تعداد قابل توجهی از مردم پاکستان نیز در آن شرکت می کنند. مجموعه ای از برنامه  ها به صورت مشترک از جمله سخنرانی ها مانند طب سنتی چینی، یک کمربند یک جاده ، تبادل هنر چینی و یادگیری متقابل در دانشگاه های پاکستان برگزار می شود. این فعالیت ها به ایجاد فرصت های تعاملی برای معلمان و دانش آموزان کمک می کند و نتایج خوبی به دست آورده است.

برای یادآوری سفر هفت ساله ، مرکز فرهنگی چین در پاکستان نمایشگاه عکس چین زیبا در تمبرهای پستی، نمایشگاه هنری طبقه کارگر ، اصطلاحات خورشیدی چینی، زندگی شاعرانه دست ساز و سایر فعالیت های آنلاین را راه اندازی خواهد کرد.

مرکز فرهنگی جین در پاکستان همچنین برای آغاز فصل جدید دوستی بین دو کشور به طور موثر از پلتفرهای رسانه های اجتماعی و منابع مختلف در این مرکز برای روایت داستان چین، تلاش های مثبت برای گسترش فرهنگ غنی چین، تقویت مبادلات فرهنگی و گردشگری بین دو کشور استفاده خواهد کرد.

کد خبر 11953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =