حضور فرمانده ارتش پیشاور در کابل

ژنرال فیض حمید، فرمانده ارتش پیشاور در راس یک هیاتی متشکل از نظامیان پاکستان درکابل حضور دارد.

پیشاور: ژنرال فیض حمید، فرمانده ارتش پیشاور در راس یک هیاتی متشکل از نظامیان پاکستان درکابل حضور دارد.

به گفته منابع خبری افغانستان، این سفر برای پی گیری مذاکرات صلح میان تحریک طالبان پاکستان و حکومت این کشور، انجام شده است.

این رسانه نوشته است: مقام‌های تحریک طالبان پاکستان و مقام‌های امنیتی این کشور از هفته گذشته تاکنون درکابل به سر می‌برند.

به گفته این منابع، فیض حمید برای شرکت در گفت‌وگوها وارد کابل شده و مقامات ارتش پاکستان نیز حضور ژنرال حمید درکابل را تایید کرده است.

https://www.pakistan24.tv/2022/05/17/44731

ملاحظه:

شایان ذکر است، گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان با صدور بیانیه ای، مذاکرات و میانجیگری طالبان افغانستان را تایید نموده است.

محمد خراسانی، سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در این بیانیه اعلام داشت: مذاکرات میان تحریک طالبان و سران کمیته مذاکرات دولت پاکستان با میانجیگری امارت اسلامی افغانستان درجریان است.

وی در ادامه این بیانیه افزود: از سوی دیگر یک هیات ۳۲ نفره از قبیله محسود و کمیته متشکل از ۱۶ نماینده اقوام مختلف منطقه ملاکند به درخواست دولت پاکستان روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه جاری با کمیته مذاکرات تحریک طالبان مذاکره نمودند، در این نشست ها نمایندگان گروه های قبایلی پاکستان تاکید داشتند: تا زمانی که کمیته های مذاکره کننده حضور دارند طرفین بر توافق خود با آتش بس مصمم می باشند.

محمد خراسانی خاطرنشان کرد: بر همین اساس طرفین ضمن توافق با درخواست آنان، اعمال آتش بس تا تاریخ ۳۰ مه(۹ خرداد) را تمدید نمودند.

روزنامه اکسپرس تریبیون در این خصوص نوشته است، مسوولان امنیتی و اطلاعاتی این کشور به ریاست ژنرال فیض حمید، فرمانده ارتش پیشاور در مذاکره با سرکرده‌های گروه طالبان پاکستان حضور داشتند و شبکه حقانی نیز تحقق خواسته‌های طرفین را ضمانت نموده است.

در مقابل، ارتش پاکستان نیز از تحریک طالبان خواسته است تا سریعاً به حملات خود از قلمروی افغانستان به مواضع نیروهای امنیتی پاکستان پایان داده و با تمدید آتش بس ازخرابکاری علیه طرح حصارکشی مرزهای مشترک این کشور با افغانستان جلوگیری نمایند.

اکسپرس نوشته است: تحریک طالبان پاکستان ضمن هشدار به جنگجویان خود درخصوص سرپیچی از فرمان آتش بس، به آن‌ها دستور داده، تا اطلاع ثانویه از درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان خودداری کنند.

    با این حال مناطق مختلف به ویژه ایالت خیبرپختونخوا شاهد چندین عملیات متقابل نیروهای امنیتی و تحریک طالبان پاکستان می باشد.

کد خبر 12235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =