معرفی دانشگاه آمریکایی (AUA) در ارمنستان

دانشگاه آمریکایی ارمنستان در ۲۱ سپتامبر سال ۱۹۹۱ با هدف مقابله با چالش‌های پیچیده اجتماعی و تأثیر بر دانش آموزان و جامعه به عنوان "مرکز عالی تحصیلی، نوآوری، تحقیق " به منظور توسعه و پیشرفت بیشتر ارمنستان و منطقه از طریق تدریس و بورس تحصیلی، پرورش و تربیت خلاقیت، یکپارچگی و خدمات اجتماعی تاسیس شد. این اولین دانشگاهی است که بر اساس اصول علمی غربی در ارمنستان پایه گذاری شده است.

معرفی دانشگاه آمریکایی (AUA) در ارمنستان

دانشگاه آمریکایی ارمنستان در  ۲۱ سپتامبر سال ۱۹۹۱ با هدف مقابله با چالش‌های پیچیده اجتماعی و تأثیر بر دانش آموزان و جامعه به عنوان "مرکز عالی تحصیلی، نوآوری، تحقیق " به منظور توسعه و پیشرفت بیشتر ارمنستان و منطقه از طریق تدریس و بورس تحصیلی، پرورش و تربیت خلاقیت، یکپارچگی و خدمات اجتماعی تاسیس شد. این اولین دانشگاهی است که بر اساس اصول علمی غربی در ارمنستان پایه گذاری شده است.

دانشگاه آمریکایی ارمنستان (AUA) یک موسسه آموزش عالی خصوصی است که تحصیلات جهانی را در ارمنستان ارائه می دهد. وابسته به دانشگاه کالیفرنیا، AUA توسط کالج ارشد و کمیسیون دانشگاه WASC تایید شده است. اعتبار AUA توسط کمیسیون ارشد کالج و دانشگاه WASC، یکی از هفت سازمان اعتباربخش منطقه ای که توسط وزارت آموزش ایالات متحده به رسمیت شناخته شده است، تضمین می کند که بالاترین استانداردهای آموزشی آمریکا رعایت می شود.

AUA  تحصیلات فارغ التحصیل و لیسانس با کیفیت بالا را ارائه و  مشارکت مدنی را تشویق و ارزش های دموکراتیک را ترویج و بورس تحصیلی را در محیطی تقویت می‌کند که برتری آکادمیک، تحقیق رایگان، صداقت، بورس تحصیلی، رهبری و خدمات به جامعه را توسعه می‌دهد. دانشگاه در مجموع ۱۶ برنامه را ارائه و به دانش آموزان شالوده و مهارت هایی را یاد می‌دهد تا به متخصصان و افرادی کامل و جامع تبدیل شوند که انتقادی و خلاقانه فکر کنند، مستقل یاد بگیرند و به طور مشترک کار ‌کنند و به طور مؤثر ارتباط برقرار ‌کنند.

در دانشگاه AUA، دانشجویان در حین زندگی و تحصیل در ارمنستان مدرک معتبر ایالات متحده را دریافت می کنند. دانشکده ای که ملیت ها و دیدگاه های مختلف را نمایندگی  و محیط یادگیری را با مزیت رقابتی تنوع فراهم می‌کند و از دانشجویان دعوت به عمل می‌آورد که خارج از کشور بیایند و محیط بین‌المللی این دانشگاه را غنی کنند و در عین حال، مرکز تمدن جهانی ارمنستان از نظر تاریخی مهم و در حال رشد را تجربه کنند.

معرفی دانشگاه آمریکایی (AUA) در ارمنستان

این دانشگاه از زمان تاسیس بیش از ۴۰۰۰ فارغ التحصیل داشته که بسیاری از فارغ التحصیلان مشاغل بین‌المللی از جمله تحصیلات بیشتر در دانشگاه های خارج از کشور را دنبال می‌کنند و بیش از ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان پس از تحصیل در ارمنستان یا به کشور خود بر می‌گردند یا در این کشور می‌مانند و مشغول به کار می‌شوند.

پردیس اصلی دانشگاه AUA در شهر ایروان با چندین شعبه در سراسر ارمنستان واقع شده است. با طیف گسترده ای از برنامه ها در آموزش مداوم، آموزش بزرگسالان، یادگیری مادام العمر و توسعه SME در چندین مکان منطقه ای، AUA آموزش های با کیفیت بالا را برای رشد و توسعه سازمانی و جامعه ارائه می دهد. AUA یک دانشگاه خصوصی است که به لطف تعهد و حمایت افراد و سازمان‌ها به محیط و برنامه‌های فوق‌العاده‌ای که امروزه ارائه می‌کند، تکامل یافته است.

در این دانشگاه با افزایش بورسیه ها به دانشجویانی که به دلایل مالی نمی توانند مشغول به تحصیل شوند با دادن بورسیه ها  کمک مالی می کند، این کمک مالی در حالی است  که دانشگاه AUA از ارمنستان و ایالات متحده حمایت دولتی دریافت کرده و به کمک های بشردوستانه سازمان ها و افراد ارمنی نیز دل خوش کرده است.

رشته های دانشگاه

در این دانشگاه کارشناسی در رشته های علوم مهندسی، علوم کامپیوتر، علوم داده، انگلیسی، ارتباطات و تجارت  و کارشناس ارشد در رشته های حقوق، مدیریت بازرگانی، مدیریت استراتژیک، اقتصاد، مهندسی صنایع و مدیریت سیستم ها، کامپیوتر و علوم اطلاعات، بهداشت عمومی، علوم سیاسی و امور بین الملل و آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی دانشجو می پذیرد.

معرفی دانشگاه آمریکایی (AUA) در ارمنستان

در این دانشگاه، لیسانس زبان انگلیسی و ارتباطات یک مدرک لیسانس ۴ ساله است که به عنوان بخشی از آموزش هنرهای آزاد دانشگاه AUA ارائه می شود. هدف AUA این است که نه تنها متخصصان مجرب، بلکه افراد مجربی را نیز آماده کند که بتوانند انتقادی و خلاقانه فکر کنند، به تنهایی یاد بگیرند، انواع مختلف تفکر را درک کنند، به صورت تیمی کار کنند و با افرادی از فرهنگ های مختلف برخورد کنند.

معرفی دانشگاه آمریکایی (AUA) در ارمنستان

لیسانس هنر در سیاست و حکومت (BAPG) که به تازگی راه اندازی شده است، یک برنامه چهار ساله با هسته قوی در سیاست و حکومت است که با انواع دروس اصلی دیگر و دروس انتخابی رایگان تکمیل شده است. این برنامه نوآورانه به عنوان بخشی از آموزش هنرهای آزاد ارائه شده، توسط کالج علوم انسانی و اجتماعی، دانش و مهارت هایی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا رابطه بین سیاست، جامعه و حکومت و ارزش ها، باورها و نهادهایی را که حکومت را تشکیل می دهند، درک کنند. فرآیندها فارغ التحصیلان این برنامه برای موقعیت های رهبری در سازمان های محلی و جهانی در بخش خدمات عمومی آماده خواهند شد. آنها همچنین برای کار در بخش خصوصی، از جمله با مشاغلی که با دولت تعامل نزدیک دارند، یا با سازمان‌های غیرانتفاعی که انواع خدمات عمومی خارج از محدوده دولت را ارائه می‌کنند، مجهز خواهند شد.

رییس  دانشگاه

در حال حاضر رییس دانشگاه خانم دکتر "مارکیدس" هستند که وی سابقه علمی در دانشگاه های برتر در ایالات متحده و سوئد داشته اند. وی دکترای خود را در رشته شیمی تجزیه در دانشگاه استکهلم در سال ۱۹۸۴ به پایان رساند و پس از آن کار تحقیقاتی خود را در دانشگاه بریگهام یانگ BYU) ( در ایالت یوتا به عنوان دانشجوی فوق دکترا و سپس به عنوان دستیار پژوهشی و معاون مدیر آغاز کرده و همچنین به عنوان استاد مدعو در دانشگاه استنفورد مشغول به خدمت بوده است در می ۱۹۹۰، به عنوان استاد کرسی و رئیس شیمی و مهندسی شیمی در دانشگاه اوپسالا به سوئد بازگشته است.

معرفی دانشگاه آمریکایی (AUA) در ارمنستان

چهارده سال بعد، در می ۲۰۰۴، معاون مدیر کل Vinnova، آژانس نوآوری سوئد شد. پس از آن، دکتر "مارکیدس" به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی چالمرز انتخاب شد و از سال ۲۰۱۵ به عنوان رئیس شورای علمی توسعه پایدار تحت دولت سوئد خدمت می‌کند. وی عضو کمیته نامزدهای جایزه نوبل و نویسنده مقالات متعددی است.

منبع: https://aua.am

تهیه کننده

سید جواد طباطبایی راد

کد خبر 12444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =