سیاستمداران ارشد و دولتمردان پاکستان چه مقدار ثروت دارند؟

کمیسیون انتخابات پاکستان لیست ثروت سیاستمداران، دولتمردان و نمایندگان مجلس ملی و ایالتی را منتشر کرد.

کمیسیون انتخابات پاکستان لیست ثروت سیاستمداران، دولتمردان و نمایندگان مجلس ملی و ایالتی را منتشر کرد.

بر اساس سند منتشر شده توسط کمیسیون انتخابات، دارایی عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۰ میلیون روپیه افزایش یافت و پس از آن کل دارایی های وی از ۱۴۲.۱ میلیون روپیه فراتر رفت.

بر اساس این سند، ارزش کل دارایی های عمران خان در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰ میلیون روپیه بوده در حالی که وی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۰ میلیون وام گرفته است.

به این ترتیب در سال ۲۰۲۰ ارزش دارایی هایش بیش از ۱۰۰ میلیون روپیه بوده است.

بر اساس این سند، عمران خان در اظهارات خود زمین هایی که به وی به ارث رسیده است را نام برده است. رئیس حزب تحریک انصاف خانه بزرگ و ویلایی و زیبای خود در منطقه بنی گالا در منطقه جنگلی اسلام اباد را یک هدیه عنوان کرده است و از بیان ارزش مالی آن خودداری کرده است.

در ادامه وی گفته که در برج گراند حیات در اسلام آباد آپارتمانی به ارزش ۱۱۹ میلیون روپیه دارد.

بر اساس این سند، عمران خان اعلام کرده که هیچ فعالیت تجاری انجام نمی دهد و حتی گفته که خودروی شخصی نیز ندارد.

در ادامه گفته شد که موجودی بانکی عمران خان بیش از ۶۳ میلیون روپیه است در حالی که وی دو حساب دلاری با موجودی ۲۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار دارد.

در این سند آمده است که عمران خان همچنین ۴ بز به ارزش ۲۰۰ هزار روپیه دارد در حالی که ملک و زمینی به ارزش ۵ میلیون روپیه نیز دارد.

عمران خان همچنین جزئیات دارایی همسرش "بشرا بی بی" را ارائه کرده است.

در این سند آمده است که بشراء بی بی دارای دو زمین مختلف با مساحت ۴۳۱ کانال(واحد اندازه گیری زمین های بزرگ در پاکستان) در پاکپتن است در حالی که او صاحب یک خانه ۳ کانالی در بنی گالا واقع در محدوده اسلام آباد نیز می باشد.

دارایی های نخست وزیر شهباز شریف و همسرانش

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان، دارایی های نخست وزیر شهباز شریف در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ به میزان ۳۰۰ هزار روپیه کاهش یافته است وارزش آن به ۲۴۵ میلیون روپیه رسیده است.

نخست وزیر بیش از ۱۴۰ میلیون  روپیه بدهکار است و بیش از ۶۰ میلیون از پسرش سلیمان شهباز وام گرفته است.

شهباز شریف دارای دو وسیله نقلیه و موجودی بانکی بیش از۲۰ میلیون روپیه است.او همچنین دارایی هایی به ارزش ۱۳۷.۴ میلیون روپیه در خارج از کشور دارد.

شهباز شریف همچنین دارایی های همسرانش نصرت شهباز و تهمینه درانی را اعلام کرده است که بر اساس آن نصرت شهباز دارایی هایی به ارزش ۲۳۰ میلیون روپیه دارد  در حالی که دارایی های تهمینه درانی ۵ میلیون ۷۶۰ هزارارزش دارد

بلاول بوتو زرداری و آصف علی زرداری

بر اساس جزئیات گزارش کمیسیون انتخابات پاکستان مشتمل بر دارایی های سیاستمداران و دولتمردان پاکستان،  بلاول بوتوزرداری؛ وزیر امور خارجه و رئیس حزب مردم پاکستان (PPP) دارایی هایی به ارزش ۱.۶۰ میلیارد روپیه دارد اما در عین حال ۳۳۴۰۰۰ روپیه بدهکار است.

بر اساس این سند، بلاول بوتو تجارت بین المللی دارد و موجودی بانکی وی بیش از۱۲۰ میلیون روپیه است.

در این سند آمده است که آصف علی زرداری، رئیس جمهور سابق و پدر بلاول بوتو، دارایی هایی به ارزش بیش از۷۱۴ میلیون روپیه دارد اما هیچ تجارتی در خارج از کشور ندارد.

دیگر رهبران سیاسی

بر اساس این سند، اسد قیصر، رئیس سابق مجلس ملی، دارایی هایی به ارزش ۸.۵ میلیون روپیه دارد، در حالی که او نیز بیش از ۱۱.۷ میلیون روپیه بدهکار است.

پرویز ختک، وزیر دفاع سابق، دارایی هایی به ارزش ۱۶۷.۱ میلیون روپیه و موجودی  بانکی ۳۰۰  میلیون روپیه ای دارد. 

طبق این گزارش، مراد علی شاه، سروزیر ایالت سند، دارایی های خود را ۳۰۲ میلیون روپیه ای و موجودی بانکی خود را ۲۴۳.۵ میلیون روپیه اعلام کرده است.

مرادعلی شاه دارای دو وسیله نقلیه به ارزش ۱۴.۲ میلیون روپیه و صاحب خانه ای در DHA کراچی است که ارزش آن۳۰۰ میلیون روپیه است.

منبع خبر: روزنامه داون- ۱۵ ژوئن مطابق با ۲۵ خرداد

لینک خبر:

https://www.dawnnews.tv/news/1183574/

کد خبر 12578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =