مسئولان مجله “ تعاملات تاریخی فرهنگ‌های دینی” در فراخوانی از تمام دانشجویان و محققان حوزه مطالعات دینی خواسته‌اند تا مقالات خود را درباره موضوع “مطالعات اسلامی، سامی و کتاب مقدس در آلمان در نیمه اول قرن بیستم” برای دفتر این مجله ارسال کنند. این مجله که در تورینگن آلمان منتشر می‌شود، قرار است ویژه‌نامه‌ای درباره میراث پائول ارنست کاهله، شرق‌شناس شهیر آلمانی منتشر کند.

مسئولان مجله “ تعاملات تاریخی فرهنگ‌های دینی” در فراخوانی از تمام دانشجویان و محققان حوزه مطالعات دینی خواسته‌اند تا مقالات خود را درباره موضوع “مطالعات اسلامی، سامی و کتاب مقدس در آلمان در نیمه اول قرن بیستم” برای دفتر این مجله ارسال کنند. این مجله که در تورینگن آلمان منتشر می‌شود، قرار است ویژه‌نامه‌ای درباره میراث پائول ارنست کاهله، شرق‌شناس شهیر آلمانی منتشر کند.
پائول ارنست کاهله (۱۸۷۵–۱۹۶۴) از برجسته‌ترین خاورشناسان آلمانی به شمار می‌رود. او در طول زندگی خود، پژوهش‌های گسترده‌ای در حوزه مطالعات اسلامی، سامی و کتاب مقدس در آلمان در نیمه اول قرن بیستم انجام داد. کاهله در طول سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ به عنوان استاد در دانشگاه بن شروع به کار کرد و در همان سال‌ها به عنوان مدیرعامل انتشارات دویچه مورکنلندیشه گزلشافت منصوب شد. هر چند او در دوره حکومت نازی‌ها از کار خود برکنار شد اما همچنان به عنوان یکی از تأثیرگذارترین پژوهشگران حوزه شرق شناسی در آلمان شناخته می‌شد. در طول جنگ جهانی دوم، کاهله در آکسفورد و لندن مستقر بود و ماموریت داشت تا مجموعه دست‌نوشته‌های چستر بیتی را فهرست‌نویسی کند. بسیاری از آثار او در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ میلادی بر اساس مطالبی از مجموعه چستر بیتی نوشته شده است. میراث علمی کاهله، شامل یادداشت‌ها، نتایج مطالعات او در حوزه‌های مطالعات سامی، اسلامی و کتاب مقدس در آلمان، فهرست منتشرنشده‌اش از مجموعه دست‌نوشته‌های چستر بیتی، مکاتبات او با افراد مختلف، ۱۱ هزار جلد کتاب
و ۳۰۰ نسخه خطی است که در سال ۱۹۶۶ جمع‌آوری شد.
حال مسئولان مجله “ تعاملات تاریخی فرهنگ‌های دینی” قصد دارند تا شماره جدید مجله خود را به صورت ویژه به میراث علمی کاهله و مکاتبات غنی او با همکارانش از کشورهای مختلف اختصاص دهند. از این‌رو، آنان در فراخوانی از تمام دانشجویان و محققان حوزه مطالعات ادیان خواسته‌اند تا مقالات خود را در مطالعات اسلامی، سامی و کتاب مقدس در آلمان در نیمه اول قرن بیستم به دفتر مجله ارسال کنند.
متقاضیان باید چکیده مقاله خود را تا ۱۵ ژوئیه سال جاری برای مسئولان مجله بفرستند. همچنین مقاله تکمیل شده باید تا سی‌ویکم ماه دسامبر جاری به دست مسئولان مجله برسد. اگر مایلید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید، به سایت زیر مراجعه کنید:


https://albert.ias.edu/handle/20.500.12111/7981

منبع: موسسه مطالعات تکمیلی آلبرت

کد خبر 12679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =