نمایش درد مسیح در اوبرامرگاو

در کشور آلمان دین مسیحیت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. رویداد های مذهبی به انحا گوناگونی در آلمان گرامی داشته می شوند. یکی از این رویداد های مذهبی «نمایش درد مسیح» است که در شهر اوبرامرگاو برگزار می گردد. در جهت شناخت فضای دینی مسیحیان این گزارش به این نمایش می پردازد. نمایش مذکور از لحاظ جایگاه و تا حدودی سبم اجرا مشابه مراسم تعزیه در نزد شیعیان است. مسیحیان بطور کسترده به تماشای این نمایش می نشینند و با اشک و سوگواری روح خود را پالایش می دهند.

اشاره :

در کشور آلمان دین مسیحیت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. رویداد های مذهبی به انحا گوناگونی در آلمان گرامی داشته می شوند. یکی از این رویداد های مذهبی «نمایش درد مسیح» است که در شهر اوبرامرگاو برگزار می گردد. در جهت شناخت فضای دینی مسیحیان این گزارش به این نمایش می پردازد. نمایش مذکور از لحاظ جایگاه و تا حدودی سبک اجرا مشابه مراسم تعزیه در نزد شیعیان است. مسیحیان بطور گسترده به تماشای این نمایش می نشینند و با اشک و سوگواری روح خود را پالایش می دهند. 

درباره  نمایش درد مسیح:

نمایش درد اوبرامرگاو از شناخته شده ترین نمایش مذهبی در جهان است. در این نمایش که اجرای آن چندین ساعت به طول می انجامد، روستاییان اوبرامرگاو پنج روز آخر زندگی عیسی را بازآفرینی می کنند. این نمایش برای اولین بار در سال ۱۶۳۴ به عنوان تحقق یک عهد پس از زنده ماندن از بیماری طاعون اجرا شد. از سال ۱۶۸۰ این نمایش هرساله اجرا می گردد. اما به دلیل همه گیری کرونا و ایجاد محدودیتهای گسترده اجتماعی،  نمایش درد مسیح در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اجرا نشد.  در دسامبر ۲۰۱۴ نمایشنامه درد مسیح اوبرامرگاو در فهرست سراسری میراث فرهنگی در یونسکو ثبت شد. 

در هر مرتبه نمایش که تقریبا هر روزه برگذار می گردد ۵۰۰۰ نفر شرکت می کنند. شرکت در این نمایش با بلیط از پیش خریداری شده ممکن است که در سایت رسمی نمایش درد مسیح، با قیمت ۳۰ تا ۳۹۰ یورو به فروش می رسد. 

تاریخچه: 

در سال ۱۶۳۳ همه گیری بیماری طاعون جان ۸۴ نفر از ساکنان روستای اوبرامرگاو را گرفت. در نتیجه، مردم اوبرامرگاو رسماً عهد کردند که اگر از طاعون نجات پیدا کنند، به طور مرتب هر ساله یک نمایش مذهبی را اجرا کنند. از آن روز به بعد، دیگر مرگی بر اثر طاعون در این شهر ثبت نشده است. 

نمایشنامه درد مسیح در سال ۱۹۳۴ توسط آدولف هیتلر تأیید شد، اما پس از جنگ جهانی دوم توسط چندین روشنفکر - مانند آرتور میلر، لئونارد برنشتاین و لیونل ترلینگ در به تصویر کشیدن کلیشه ای و منفی یهودیان به عنوان نمایش ضد یهود محکوم شد.  در اواخر دهه ۱۹۶۰، کلیسای کاتولیک خواستار تجدید نمایشنامه برای آشتی آن با نوسترا  شد و در نهایت موفق گردید. 

نمایش درد مسیح اوبرامرگاو یک رویداد تحسین شده جهانی با میلیون ها درآمد برای این شهر کوچک است. 

ساختارنمایش

قسمت اول

پرلود: نمایش درد مسیح اوبرامرگاو

اخراج از بهشت

مقدمه: ورود عیسی به اورشلیم

تحقیر بنی اسرائیل

  1.  عیسی مسیح در بتانی

 گوساله طلایی

  1.  پاکسازی معبد

عبور قوم اسرائیل از دریای سرخ  

  1.  کشیش ها و کاتبان  

  2.  شام پروردگار و تصرف عیسی مسیح

(پایان قسمت اول: سه ساعت استراحت)

 قسمت دوم

  1. دانیال پیامبر در دن شیر

  2.  عیسی مسیح قبل از شورای عالی

  3.   انکار پیتر

قابیل و هابیل  

  1.  پایان یهودا

موسی در مقابل فرعون  

  1. عیسی مسیح قبل از پیلاتس و هرودیس

یوسف رویای فرعون را تفسیر می کند 

  1. محکومیت عیسی

قربانی ابراهیم 

  1. صلیب

موسی سرپیچی آهنین را بالا می برد  

  1. مصلوب شدن و مرگ عیسی

تصاویر

See the source image

See the source image

See the source image

See the source image

See the source image

منابع:

https://www.viagogo.de/Theater-Tickets/Festspiele/Passionsspiele-Oberammergau-Karten/E-4564016?qty=1

https://www.passionsspiele-oberammergau.de/de/karten/eintrittskarten-arrangements

https://www.passionsspiele.info/passionsspiele-oberammergau-2022

https://de.wikipedia.org/wiki/Oberammergauer_Passionsspiele

کد خبر 12701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =