عربستان سعودی برای دانشجویان پاکستانی در ۲۵ دانشگاه بورسیه تحصیلی اعلام کرد.

عربستان سعودی برای دانشجویان پاکستانی در ۲۵ دانشگاه های عربستان بورسیه تحصیلی اعلام کرد. به دانشجویان پاکستانی علاوه بر بورسیه های تحصیلی سایر تسهیلات نیز ارائه می شود.

عربستان سعودی برای دانشجویان پاکستانی در ۲۵ دانشگاه های عربستان بورسیه تحصیلی اعلام کرد. به دانشجویان پاکستانی علاوه بر بورسیه های تحصیلی سایر تسهیلات نیز ارائه می شود.

براساس بیانیه ای که در وب سایت کمیسیون آموزش عالی پاکستان (HEC) منتشر شده است، عربستان سعودی برای دانشجویان پاکستانی در ۲۵ دانشگاه های عربستان بورسیه تحصیلی اعلام کرد و دانشجویان دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند از این بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند.

عربستان سعودی بورسیه هایی را در رشته های علوم سیاسی، حقوق، آموزش، مدیریت، اقتصاد، مهندسی، علوم کامپیوتر، کشاورزی، زبان و ادبیات عربی، مطالعات اسلامی و علوم رسانه ای اعلام کرد.

پادشاهی عربستان فرصت های بورسیه تحصیلی را در ۲۵ دانشگاه فراهم کرده و ۵ درصد دانشجو در هر دانشگاه ثبت نام می کنند، ولی در دو دانشگاه تناسب ثبت نام متفاوت است. ۸ درصد از دانشجویان پاکستانی و کشمیری در دانشگاه پرنسس نور بنت عبدالرحمان برای بانوان در شهر ریاض و ۸۵ در صد از دانشجویان پاکستانی در دانشگاه جامعه اسلامیه در مدینه منوره ثبت نام خواهند شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که سهمیه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقیم پاکستان ۷۵ درصد و برای دانشجویان پاکستانی مقیم عربستان سعودی ۲۵ درصد است.

در تشریح مزایای این بورسیه آمده است که به دانشجویان دریافت کننده بورسیه، سه ماه کمک هزینه و بلیط رفت و برگشت نیز تعلق می گیرد و سایر تسهیلات از جمله پزشکی رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

به دانشجویانی که در رشته های علمی بورسیه اخذ می کنند ۹۰۰ ریال سعودی و به دانشجویانی که در سایر رشته ها بورسیه می گیرند ماهانه ۸۵۰ ریال سعودی کمک هزینه تحصیلی تعلق می گیرد.

(روزنامه جنگ/ نوای وقت/ دان نیوز/ دنیا نیوز مورخ ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱).

کد خبر 12903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =