بر اساس داده‌های اداره سرشماری ایالات متحده از سال 2021، از هر سه بزرگسال آمریکایی 18 تا 34 ساله یک نفر در خانه والدین خود زندگی می‌کند. در نظرسنجی مرکز تحقیقات Pew نشان می دهد که در کشور های اروپایی، جوانان حتی بیشتر از همتایان آمریکایی خود در خانه والدین خود زندگی می کنند.

طبق آژانس آماری یورواستات، در 24 کشور از 29 کشور اروپایی مورد مطالعه، بیش از یک نفر از هر سه بزرگسال 18 تا 34 ساله در سال 2021 در خانه والدین خود زندگی می کردند. به طور مثال در کرواسی (77%)، یونان (73%)، پرتغال (72%)، صربستان (71%) و ایتالیا (71%) است. از سوی دیگر طیف، کمتر از یک نفر از هر پنج جوان در کشورهای اسکاندیناوی فنلاند (18٪)، سوئد (17٪) و دانمارک (16٪) با والدین خود زندگی می کنند.

طبق نمودار، مشخص است که در اروپا و ایالات متحده، مردان جوان بیشتر از زنان با والدین خود زندگی می کنند. به طور کلی، کشورهای جنوب و شرق اروپا نسبت به کشورهای شمال و غرب اروپا تمایل بیشتری به زندگی جوانان در خانه والدین خود دارند، تفاوتی که ممکن است منعکس کننده عوامل فرهنگی مانند هنجارهای اجتماعی و پیوندهای خانوادگی و عوامل ساختاری باشد.

جوانان در ایالات متحده کمتر از جوانان اروپایی در خانه والدین خود زندگی می کنند

هم در ایالات متحده و هم در اروپا، مردان جوان بیشتر از زنان جوان در خانه والدین خود زندگی می کنند. در سال 2021، 36 درصد از مردان جوان در ایالات متحده در خانه والدین خود زندگی می کردند، در حالی که این رقم در زنان جوان 30 درصد بود.

جوانان در ایالات متحده کمتر از جوانان اروپایی در خانه والدین خود زندگی می کنند

https://www.pewresearch.org/short-reads/2023/05/03/in-the-u-s-and-abroad-more-young-adults-are-living-with-their-parents/

کد خبر 15543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =