روزانه 48 کودک در آلمان مورد خشونت جنسی قرار می‌گیرند

رئیس اداره فدرال آگاهی آلمان اعلام کرد در سال 2022 به طور میانگین روزانه ۴۸ کودک در این کشور در معرض آزار و سوءرفتار و خشونت جنسی قرار گرفته اند.

«هولگر مونش»، رئیس اداره فدرال آگاهی آلمان (BKA) و «کرستین کلاوس»، کمیسر مستقل دولت فدرال در مسائل مربوط به آزار جنسی کودکان، در یک نشست خبری گزارش پلیس در مورد تعداد کودکان قربانی خشونت جنسی در سال 2022 در آلمان را ارائه کردند. به گفته «هولگر مونش»، آمار کودکان کشته شده در سال 2022 نسبت به سال قبل از آن 30 درصد کاهش یافته و طی یک سال گذشته 101 کودک کشته شده‌اند که بیشتر آنها زیر 6 سال بوده‌اند. وی با اشاره به آمار بالای کودکان در معرض خشونت جنسی، اظهار داشت: تعداد کودکان قربانی خشونت جنسی که در سال 2021 به 17704 نفر می‌رسید، در سال 2022 به 17437 نفر رسیده است. رئیس اداره فدرال آگاهی آلمان همچنین تاکید کرد:‌ به طور متوسط روزانه 48 کودک در آلمان در معرض خشونت جنسی قرار می‌گیرند. تعداد موارد تولید، نگهداری و انتشار تصاویر کودک آزاری افزایش چشمگیری داشته است. پلیس در سال 2022 تعداد 48 هزار و 800 فقره جرم در این راستا کشف کرده که نسبت به سال قبل از آن 7.4 درصد افزایش داشته است. «کرستین کلاوس»، کمیسر مستقل دولت فدرال برای مسائل مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان نیز خواستار تمرکز بیشتر بر مسئله خشونت دیجیتال در اینترنت شد. به گفته وی در عین حال، مشخص است که افراد زیر سن قانونی اغلب هنگام به اشتراک گذاشتن تصاویر هدفمند عمل نمی کنند. وی تاکید کرد: کودکان باید یاد بگیرند که چنین مطالبی را به عنوان تصویر خشونت جنسی شناسایی کنند. به گفته وی به طور کلی، تعداد قابل توجهی از موارد گزارش نشده فرض می شود که وجود داشته باشد.

بر اساس آمار جنایی رسمی در آلمان، تعداد کودکان و جوانانی که تصاویر سوء استفاده و محتوای مستهجن جوانان را تولید، تهیه و یا به طور خاص منتشر می‌کنند یا از طریق رسانه‌های اجتماعی نشر می دهند افزایش یافته است و به بیش از دوازده برابر نسبت به سال 2018 رسیده است. در آن زمان هنوز 1373 مظنون زیر 18 سال وجود داشت، در سال ۲۰۲۱ تعداد تصاویر و ویدئو، تولید و توزیع صحنه‌های اعمال خشونت‌ جنسی علیه کودکان در آلمان، حدود ۱۰۸،۸ درصد افزایش داشته که این میزان دو برابر سال قبل آن بوده است. بر پایه این آمار، سال 2021 در بیش از ۳۹ هزار پرونده به اتهام پورنوگرافی کودکان اعلام جرم شده است. این رقم در سال پیش از آن (۲۰۲۰) ۱۸هزار و ۸۰۰ مورد بود.

اکنون این تعداد به 17549 مظنون (شامل 5553 کودک زیر 14 سال) رسیده است. از طرفی تعداد کلی جرایم گزارش نشده و نسبت جرایمی که پلیس از آن بی خبر است چندین برابر بیشتر است.آمارها نشان می دهد که کودکان و جوانان در آلمان همچنان قربانی خشونت، سوء استفاده و بهره کشی جنسی در مقیاسی چشمگیر هستند. 101 کودک زیر 14 سال در سال گذشته جان خود را با خشونت از دست دادند، علاوه بر آن 92 مورد اقدام به قتل و قتل عمد کودکان زیر 14 سال و 4376 مورد آزار و اذیت هم گزارش شده است. «هولگر مونش» پیش از این در این رابطه گفته بود سوءاستفاده و تعرض علیه کودکان و نوجوانان، که ضعیف‌ترین اعضای جامعه هستند، باید به ویژه به عنوان عملی انزجارآور مورد پیگرد قرار گیرند و به آن‌ها پایان داده شود. به گفته «کرستین کلاوس»، اروپا به محور پخش تصاویر و ویدئوهای سوءاستفاده‌های جنسی بدل شده است. به همین دلیل به تقویت همکاری میان کشورهای اروپایی و سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه پرسنل و تجهیزات فنی برای نهادهای تحقیقاتی نیاز است و پیش از هر چیز این وظیفه والدین و مدارس است که پاسخی روشنگرانه و تربیتی برای این معضل بیابند.

منبع:  mdr

کد خبر 15773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =