وقوع روزانه دو مورد اقدام نژادپرستانه علیه مسلمانان در آلمان

براساس نتایج آخرین گزارش منتشر شده توسط «ائتلاف علیه اسلام ستیزی و مسلمانان ستیزی» (CLAIM) که روز 26 ژوئن (4 تیرماه) منتشر شد، این انجمن در طول سال ۲۰۲۲ در آلمان تقریباً 900 مورد نژادپرستی ضد مسلمانان را در آلمان ثبت کرده است.

براساس گزارش جدید «ائتلاف علیه اسلام ستیزی و مسلمانان ستیزی» (CLAIM) که روز 26 ژوئن (4 تیرماه) منتشر شد، این مرکز در طول سال ۲۰۲۲ حدود 900 مورد نژادپرستی ضد مسلمانان را در آلمان ثبت کرده است.این ائتلاف در گزارش خود افزود این حملات مستند شامل حملات فیزیکی و لفظی و سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان است و علاوه بر آن مواردی مثل آسیب به اموال و اقدامات خشونت‌آمیز را هم شامل می‌شود و خواستار مبارزه همه جانبه با نژادپرستی ضد مسلمانان در آلمان شد. موارد مربوطه باید به طور سیستماتیک ثبت و مستند شوند.  بر اساس اعلام این ائتلاف، در مجموع 898 حادثه به عنوان بخشی از یک روند نظارتی شمارش شده است.این ائتلاف تاکید کرد می توان فرض کرد که تعداد بالایی از این موارد وجود دارد که گزارش نمی شوند. افراد آسیب دیده از این حوادث  اغلب موارد را به دلیل عدم اعتماد به مقامات امنیتی گزارش نمی کنند. آنها می ترسند که صحت گفته هایشان زیر سوال برود. در این بیانیه آمده است که نژادپرستی ضد اسلامی از مشارکت برابر مسلمانان و افرادی که مسلمان محسوب می شوند جلوگیری می کند. حدود 25 درصد از مواردی که مکان مشخص است در فضای عمومی اتفاق افتاده است.

زنان مسلمان به ویژه اغلب تحت تأثیر قرار می گیرند

بر اساس این گزارش حملات فیزیکی و لفظی بیشتر متوجه زنان بود. زنان محجبه بیشترین سهم را از این حملات نژادپرستانه داشته‌اند و پس از آن‌ها دانشجویان مسلمان در رتبه دوم قرار گرفته‌اند. آنها همچنین در حضور فرزندانشان مورد توهین و حمله فیزیکی قرار گرفتند. یک پنجم موارد در موسسات آموزشی مانند مدارس، دانشگاه ها و مهدکودک ها شمارش شده است. بر اساس این گزارش، تبعیض در این زمینه اغلب از سوی معلمان صورت می گیرد. اکثر موارد نژادپرستی ضد مسلمانان حملات لفظی (500 مورد) و به دنبال آن تبعیض با (190 مورد) بوده است. در این گزارش همچنین 71 مورد جراحت فیزیکی، 44 مورد خسارت مالی، سه حمله آتش‌سوزی و 49 عمل خشونت‌آمیز ثبت شده است.

تبعیض علیه مسلمانان دست کم گرفته شده است

«ریما هانانو» از ائتلاف تاکید کرد که تبعیض علیه مسلمانان و افرادی که مسلمان تلقی می شوند، دست کم گرفته می شود. برای روشن کردن میدان تاریک، باید درک یکسانی از پدیده وجود داشته باشد. افراد آسیب دیده باید بهتر مورد حمایت قرار گیرند و مراکز مشاوره مناسب باید در دراز مدت تامین مالی شوند. هانانو گفت: «همه ما باید نگاه کنیم، تنها در این صورت است که می توانیم با نژادپرستی ضد مسلمانان مقابله کنیم. تقریباً ده درصد موارد ثبت شده در اماکن مذهبی به وقوع پیوسته است. در مقابل این پیش زمینه، «جیهان» رئیس نظارت،، هشدار داد که هر حمله به هر مسجد «یک سیگنال نفرت» را ارسال می کند.

از هر سه مسلمان  یک نفر باید پزشک خود را عوض کند

«جهان سینا اوغلو»،رئیس سازمان ملی نظارت بر تبعیض و نژادپرستی، به عنوان مثال به حوادث ضد مسلمانان در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد. یک سوم از زنان با سابقه مهاجرت اظهار می کنند که قبلاً پزشک خود را تغییر داده اند زیرا شکایات آنها جدی گرفته نمی شود. بر اساس این اطلاعات، تصویر وضعیت بر اساس ارقام مراکز ثبت نام و مشاوره در پنج ایالت فدرال آلمان، گزارشات از طریق پورتال گزارش I-Report، آمار جرایم با انگیزه سیاسی و همچنین گزارش های پلیس و مطبوعات جمع آوری شده است. حملات از طریق اینترنت مانند پست های نفرت انگیز شامل این گزارش نشده است.

توانمندسازی افراد آسیب دیده

 در این گزارش آمده است، افرادی که تحت تأثیر نژادپرستی ضد اسلامی هستند، نیاز به توانمندسازی و پیشنهادهای آموزشی دارند. افراد آسیب دیده اغلب نمی دانند که گزینه های قانونی برای اقدام در مورد تبعیض و حملات ضد مسلمانان و یا جایی که می توانند حوادث را گزارش کنند وجود دارد. همچنین نیاز به قالب‌هایی (مانند کارگاه‌های آموزشی) برای افراد آسیب‌دیده وجود دارد که امکان تبادل تجربیات و حساسیت نسبت به مظاهر نژادپرستی ضد اسلامی را فراهم می‌کند و اطلاعاتی در مورد اقدامات احتمالی در صورت حمله و/یا تبعیض ارائه می‌دهد.

تفکر و عمل ضد نژادپرستی را ترویج کنید

نژادپرستی ضد مسلمانان - مانند یهود ستیزی، ضد کولی، ضد سیاهپوستان و نژادپرستی ضد آسیایی - یک ویژگی ساختاری جامعه به عنوان یک کل است. بنابراین برای اقدام مؤثر علیه نژادپرستی، ابعاد فردی و نهادی و ساختاری باید در نظر گرفته شود. همه زمینه ها باید در نظر گرفته شود.یک گام مهم، گسترش و ترویج پیشنهادهای آموزشی در همه زمینه ها - از آموزش گرفته تا کار و بهداشت - است. ترویج تساهل، همبستگی و شجاعت مدنی از الزامات اساسی برای حفظ دموکراسی کثرت گرا است. راهبردهای مقابله با نژادپرستی ضد اسلامی مستلزم شفافیت در مورد این پدیده است، به همین دلیل است که یک تعریف کارآمد ثابت و شناخته شده که همچنین نژادپرستی ضد اسلامی را در شیوه عمل متقاطع، نهادی و ساختاری آن درک کند، ضروری است. تلاش‌های موجود توسط کمیسیون اروپا و سازمان‌های جامعه مدنی در سطح ملی باید در نظر گرفته شود و کارشناسان این گروه‌ها باید در توسعه یک تعریف کاری مشارکت داشته باشند. علاوه بر این، نیاز به ثبت یکسان مبتنی بر شاخص انگیزه های تبعیض و حمله برای سازمان های مشاوره، پلیس و قوه قضاییه وجود دارد.

شماره پرونده های قابل اعتماد، تفکیک شده و سیستمی ثبت شده پیش نیاز مهمی برای توسعه راهبردهای مؤثر برای جلوگیری از نژادپرستی ضد مسلمانان و تجزیه و تحلیل اثربخشی اقدامات موجود برای جلوگیری از حملات و تبعیض است.ثبت یکنواخت، جامع و سراسری حوادث ضد مسلمانان، ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت خطر برای جوامع آسیب‌دیده و کل جامعه را امکان‌پذیر می‌سازد و به‌ویژه، مبنایی برای تصور اقدامات پیشگیرانه را تشکیل می‌دهد.

منبع : Claim-allianz.de - faz.net

کد خبر 16220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =