در سنگال، رهایی پرندگان باعث شادی و محو گناهان می شود؛ بسیاری بر این باورند که رها کردن یک پرنده ("picc" در زبان وولوف) از قفس، محافظت و برکت را به همراه دارد.

در سنگال، آزاد کردن پرندگان باعث شادی و محو گناهان می شود

 در سنگال، آزاد کردن پرندگان شادی می آورد

در سنگال، بسیاری بر این باورند که رها کردن یک پرنده ("picc" در وولوف) از قفس ؛ محافظت و برکت را به همراه دارد. آیا این عمل باستانی واقعاً شانس و محافظت در برابر بدشانسی می آورد؟ خیلی ها به آن اطمینان دارند و فعالیت فروش پرنده، سودآور است.

شما مطمئناً با این فروشندگان پرندگان در قفس برخورد کرده اید که پیشنهاد می کنند آنها را با مبلغ 100 فرانک سیفا  آزاد کنید. اما این برای چیست؟

فروش پرنده؛ محافظت در برابر بدشانسی و بدشانسی

این یک روش بسیار رایج در بین کشتی گیران سنّتی سنگال است که طلسم نویسان توصیه می کنند برای جلوگیری از بدشانسی و بدشانسی گروهی از پرندگان را رها و آزاد کنند. کشتی‌گیر قبل از ورود به میدان، جعبه‌ای پر از پرندگان می‌خرد و در زمان آماده‌سازی روحی خویش، آن‌ها را رها می‌کند.

 در سنگال، آزاد کردن پرندگان شادی می آورد

کشتی گیر Balla Gaye 2 برای آزاد کردن کبوتر اسیر آماده می شود.

حتی رانندگان تاکسی و اتوبوس نیز برای محافظت از خود در برابر تصادفات جاده ای این عمل را انجام می دهند .

به گفته بای دیوپ، فروشنده پرنده، آزادی در این دسته از گونه ها مقدس استوقتی انسان آنها را آزاد می کند، در عوض امیدوار است که این پرندگان برای او دعا کنند تا سلامت و شغل داشته باشدبرخی دیگر این کار را با چرخاندن پرندگان دور سرشان قبل از پرتاب انجام می دهند تا پرنده بدشانسی را از بین ببرد.

برای رهایی یک پرنده از قفس 100فرانک پرداخت می شود.

در هر صورت، آزادی اسیران همیشه حس خوبی را به همراه داشته است. این عمل به خودی خود به طور طبیعی پاداش خواهد گرفت زیرا هیچ پرنده ای در قفس نیست.

 یک فعالیت سودآور

بسیاری از جوانان از طریق فروش پرنده امرار معاش می کنند.  ما آنها را در روز در خیابان در حال قدم زدن در جستجوی مشتری یا عصرها در مقابل کلوپ های شبانه و رستوران ها با جعبه های پر از پرندگان ملاقات می کنیم. تمام خیابان های پایتخت را تصرف کرده اند.

رهاسازی پرنده

به گفته Baye Diop، فروشندگی پرنده بسیار سودآور است: پرندگان کوچک با قیمت 50 فرانک سیفا در بازار خریداری می شوند تا با قیمت 100  فرانک سیفا به فروش برسند. برخی از سنگالی ها کل جعبه را می خرند تا پرندگان را آزاد کنند و این باعث خوشحالی می شودبا این حال، بر خلاف تصور عمومی، پرندگان رها شده به صاحبان یا فروشندگان خود باز نمی گردند.

فروش پرندگان کوچک نیز باعث شد تا مردی که احتمالاً نامش را شنیده اید به شهرت برساند، «دیالو پیک» که از فروش پرندگان ثروتمند شد.

دیالو پیک کی بود؟

آمادو دیالو، نام اصلی او،Diallo Picc (Diallo Pithie) یک فرد بی سواد اهل فوتا، متولد 1918 بود که پرنده ها را صید می کرد تا آنها را به «سفیدپوستان» بفروشد. او که از اولین موفقیت‌هایش دلگرم شده بود، تصمیم گرفت با قایق به مارسی در فرانسه برود و چند پرنده رابفروشد. استراتژی او نتیجه داد و شروع به رفت و برگشت منظم کرد.

او سپس یک پرنده فروشی بزرگ در خانه خود در Thiaroye ساخت که دارای چند ده هزار پرنده بود که در سراسر جهان ان ها را می فروخت. این فعالیت باعث دیدار رئیس جمهور لئوپولد سدار سنگور از او شد. جاده معروف Thiaroye "Tally Diallo" به معنی "جاده به Diallo" نام خود را امروزه مدیون اوست.

او پس از ثروتمند شدن، در فرآوری و تهیه غذای ماهی نیز سرمایه گذاری کرد. وی در 5 می 1998 درگذشت و هر سال مراسم یادبودی برای ادای احترام وی برپا می شود.

https://www.au-senegal.com/au-senegal-liberer-les-oiseaux-apporte-du-bonheur-et-efface-les-peches,16479.html?lang=fr

کد خبر 16329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =