کنیا از 13 تا 16 ژوئیه 2023 میزبان 15 رئیس دولت و 50 وزیر امور خارجه برای دیدارهای سطح بالا خواهد بود. نمایندگان در پنجمین نشست هماهنگی میانسالی (5th MYCM) که قرار است در نایروبی، کنیا برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

 کنیا میزبان 15 سران کشورهای آفریقایی و 50 وزیر خواهد بود

کنیا از 13 تا 16 ژوئیه 2023 میزبان 15 رئیس دولت و 50 وزیر امور خارجه برای دیدارهای سطح بالا خواهد بود.

نمایندگان در پنجمین نشست هماهنگی میانسالی (5th MYCM) که قرار است در نایروبی، کنیا برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

پنجمین MYCM جلسه ای بین سران کشورها و دولت هایی است که دفتر مجمع اتحادیه AU (کومور، بوتسوانا، بوروندی و سنگال) را تشکیل می دهند، 8 رئیس دولت که ریاست 8 جامعه اقتصادی منطقه ای (RECs) را بر عهده دارند. عبارتند از :

(Burundi- EAC, Djibouti- IGAD, Zambia- COMESA, DRC- SADC, Guinea Bissau- ECOWAS, Chad- CEN SAD, Libya - UMA, and Gabon- ECCAS)

هدف از این نشست ارزیابی وضعیت ادغام قاره ای و هماهنگی تلاش ها برای تسریع روند ادغام است.

دکتر آلفرد موتوآ، وزیر امور خارجه کنیا، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای به اتاق‌های خبر گفت که این نشست از روز پنجشنبه آغاز و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

 کنیا میزبان 15 سران کشورهای آفریقایی و 50 وزیر خواهد بود

موتوآ گفت: "من از همه نمایندگانی که به کنیا سفر کرده اند برای شرکت و شرکت در پنجمین نشست هماهنگی میانسالی، (5th MYCM) که قرار است از 13 تا 16 ژوئیه 2023 در نایروبی برگزار شود، استقبال می کنم."

نشست سران کشورها و دولت ها روز یکشنبه 16 جولای 2023 در سازمان ملل متحد در گیگیری، نایروبی برگزار خواهد شد.

وزیر موتوآ فاش کرد که در میان مقامات بلندپایه مورد انتظار، هشت رئیس دولت و دولت هستند که ریاست جوامع اقتصادی منطقه‌ای، کمیسیون اتحادیه آفریقا و مکانیسم‌های منطقه‌ای (RMs) را بر عهده دارند.

نشست هماهنگی میان سال در سال 2017 به عنوان انجمن اصلی برای کمیسیون اتحادیه آفریقا، جوامع اقتصادی منطقه ای (RECs) و مکانیسم های منطقه ای برای همسوسازی کار خود و هماهنگی اجرای دستور کار یکپارچگی قاره ای مفهوم سازی شد.

 کنیا میزبان 15 سران کشورهای آفریقایی و 50 وزیر خواهد بود

این نشست قرار است قبل از چهل و سومین جلسه عادی شورای اجرایی اتحادیه آفریقا با هدف تصویب بودجه مالی اتحادیه آفریقا برای سال 2024، ارزیابی اجرای تصمیمات اتحادیه آفریقا و اتخاذ تصمیمات جدید در مورد موضوعات اساسی مورد علاقه قاره از جمله موارد دیگر برگزار شود.

به گفته دکتر موتوآ، قبل از پنجمین MYCM در روز یکشنبه، چهل و سومین جلسه عادی شورای اجرایی اتحادیه آفریقا که وزرای امور خارجه از سراسر قاره را گرد هم می آورد، از روز پنجشنبه برگزار می شود.

وزیر موتوآ خاطرنشان کرد که موضوع AU برای کنفرانس امسال «تسریع اجرای منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا (AfCFTA)» است، که وی افزود با هدف پیگیری سریع دستیابی به یکی از پروژه های شاخص دستور کار 2063 است. آفریقایی که ما می خواهیم.

با توجه به اینکه انتظار می رود MYCM بیش از 1500 نماینده از سراسر آفریقا را به خود جذب کند، وزیر موتوآ تأکید کرد که این کنفرانس یک مرکز مهم برای فرصت های گردشگری و تجاری خواهد بود.

« هر کنفرانس بین‌المللی موفقی که در کنیا برگزار می‌شود، میراث شناخته شده جهانی ما از توانایی کشورمان برای میزبانی نشست‌های جهانی را تثبیت می‌کند و بیشتر به نمایندگان این فرصت را می‌دهد تا کنیای جادویی را فراتر از محدوده سالن‌های کنفرانس تجربه کنند.»

 کنیا میزبان 15 سران کشورهای آفریقایی و 50 وزیر خواهد بود

در پایان کنفرانس، موتوآ می گوید که کنیا انتظار دارد کمیسیون سمعی و بصری و سینمای آفریقا (AACC) را برای ارتقای فرصت ها برای جوانان راه اندازی کند.

https://www.standardmedia.co.ke/national/article/2001477087/kenya-to-host-15-heads-of-state-and-government-on-sunday

https://www.citizen.digital/news/kenya-set-to-host-15-african-heads-of-state-50-ministers-this-week-n323356

https://www.kbc.co.ke/kenya-to-host-15-heads-of-state-and-government-from-thursday/

کد خبر 16338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =