به نظر میرسد حملونقل عمومی ارزان راهکاری موثر برای مقابله با انتشار گازهای گلخانهای باشد. آمار و ارقام قوی آلمان اثباتی بر این امر است. طرح این کشور برای افزایش استفاده از حملونقل عمومی با استفاده از بلیتهای ۴۹ یورویی یک موفقیت بزرگ در این زمینه محسوب میشود که تعداد مسافران خدمات قطار محلی را ۲۵ درصد افزایش داده است. این طرح با عنوان بلیت آلمان که در ماه می راهاندازی شد، مردم را قادر میسازد به تعداد مورد نیاز خود از اتوبوس و قطار محلی یا منطقهای در سراسر کشور استفاده کنند. D-Ticket که در ماه می( اردیبهشت ماه) معرفی شد، کاربران را قادر می سازد تا با اتوبوس ها و قطارهای محلی یا منطقه ای به تعداد مورد نیاز در کل آلمان سفر کنند. این شامل سیستم معروف S-Bahn در برلین است. بلیت آلمان عادات سفر مردم را نیز تغییر داده است؛ بررسیها نشان میدهد آلمانیها این بلیت را برای سفر در مسافتهای بسیار طولانی، برای مثال مسیرهای ساحلی و کوهستانی که در طول تابستان محبوبیت خاصی پیدا میکنند، مورد استفاده قرار میدهند. این امر نشان میدهد که طرح بلیت ۴۹ یورویی مردم را قادر میکند تا تصمیمات پایدارتری برای سفر در تعطیلات خود بگیرند. البته افزایش تعداد سفر با قطارهای محلی در ماههای می و ژوئن به دلیل تعطیلات رسمی و فصل تعطیلات نیز هست و بهدستآوردن آمار دقیقتر به بررسیهای بیشتر نیاز دارد. با این حال اعداد و ارقام روند امیدوارکنندهای را نشان میدهد، چراکه در کمتر از سه ماه پس از معرفی، حملونقل عمومی محلی آلمان بهطور تقریبی یک میلیون مسافر جدید داشته و تعداد مشترکانی که قاطعانه به حملونقل عمومی متعهد هستند افزایش پیدا کرده است. آلمان از ژوئن تا آگوست سال گذشته شاهد فروش ۵۲ میلیون بلیت ۴۹ یورویی بود و تخمین زده میشود که از انتشار ۱.۸ میلیون تن دی اکسید کربن نیز جلوگیری کرده باشد، از سوی دیگر تقاضا برای آن همچنان بالا است. با این وجود تمدید این بلیتهای ارزانقیمت محبوب بهرغم مزایای آبوهوایی قابلتوجه خود بسیار گران تمام شده است. به همین دلیل امکان تمدید مدت زمان این بلیتها با تردید مواجه است و مسئولان اعلام کردهاند برای تداوم آن باید اطمینان حاصل شود که مردم تا حد امکان بهطور دائم از آنها استفاده کنند.
منبع : Insightnews.media
نظر شما