مرکز زبان و فرهنگ کره ای در دانشگاه نایروبی

مرکز زبان و فرهنگ کره ای در دانشگاه نایروبی، گروه زبان شناسی، زبان و ادبیات، در دانشکده هنر، در طبقه سوم ساختمان آموزش در پردیس اصلی واقع شده است. این مرکز یکی از چهار مرکز زبان و فرهنگ بین‌المللی است که زیر نظر گروه زبان‌شناسی، زبان‌ها و ادبیات تأسیس شده است.

مرکز زبان و فرهنگ کره ای در دانشگاه نایروبی، گروه زبان شناسی، زبان و ادبیات، در دانشکده هنر، در طبقه سوم ساختمان آموزش در پردیس اصلی واقع شده است.

این مرکز یکی از چهار مرکز زبان و فرهنگ بین‌المللی است که زیر نظر گروه زبان‌شناسی، زبان‌ها و ادبیات تأسیس شده است. مراکز دیگر عبارتند از: موسسه کنفوسیوس که مطالعات چینی را ارائه می دهد، مرکز پرتغالی و مرکز فرانسوی. دانشگاه نایروبی همچنین زبان های آلمانی و کیسواحیلی را ارائه می دهد.

سفیر کره در کنیا در سپتامبر 2013، اچ. ای. چوی یونگان خاطرنشان کرد که هدف بلندمدت این مرکز کره ای افزایش ترافیک تجاری بین کنیا و کره است.

او گفت: "این مرکز از سال 2013 در این دانشگاه تاسیس شده است، دانشجویان اینجا در خط مقدم دوستی بین کنیا و کره هستند."

اچ.ای. چوی یونگان قول داد که به طور مداوم از دانش آموزان حمایت کند و امیدوار است که مرکز به رشد خود ادامه دهد.

در ماه سپتامبر 2013، مرکز مطالعات کره ای در دانشگاه نایروبی آغاز شد. این برنامه شامل گواهی یک دوره آموزشی زبان، ادبیات و فرهنگ کره ای و یک دوره مدرک B.A است.

این دوره­ها توسط تیمی از متخصصان واجد شرایط تدریس می شود و برخی از آنها توسط اساتیدی از کره اعزام می شوند. در حال حاضر، این دانشگاه 2 مدرس کره ای دارد، دکتر یونگ یون مستقر در دانشکده اقتصاد و خانم یو جین پارک در گروه زبان و زبان شناسی می باشند.

این برنامه که در دپارتمان زبان­ها و زبان‌شناسی قرار دارد، رویکردی چند رشته‌ای را به دانشجویانی ارائه می‌دهد که به گزینه‌های شغلی کره‌ای علاقه دارند از طریق ارائه تعدادی از بخش‌ها در دانشکده هنر و دانشکده اقتصاد می باشد.

از سوی دیگر، معاون رئیس دانشگاه، پروفسور استفان کیاما، دانشجویان را به دلیل زحمات و شجاعت آنها در تلاش برای گسترش افق های خود با یادگیری زبان کره ای قدردانی کرد. وی خاطرنشان کرد که دانشجویان در تبادل فرهنگی و فناوری بین دو کشور نقش مهمی خواهند داشت.

پروفسور جین اودور، رئیس دپارتمان زبان شناسی، زبان و ادبیات، با توجه به محبوبیت زبان کره ای در بین دانشجویان ابراز خرسندی کرد.

پروفسور اودور گفت: "200 دانشجو در حال گذراندن دوره های مدرک زبان کره ای هستند و حدود 30 دانشجو این زبان را در سطح لیسانس در حال تحصیل هستند."

از آنجایی که مطالعات کره چشم اندازهای رشد و توسعه دارد، توانسته است توجه سایر ذینفعانی را که سهم زیادی در دستیابی به اهداف تعیین شده توسط مطالعات کره ای داشته اند، جلب کند.

تامین مالی مطالعات کره

در خط مقدم تامین مالی این پروژه مطالعات کره ای، که آکادمی مطالعات کره در کره است. سه پروژه اصلی را پشتیبانی کرده است.

پل زدن بر شکاف: شبکه سازی محقق آفریقایی و کره ای (2010-2013)

• تحقیقات تطبیقی مطالعات کره (2010-2012)

• تأسیس مطالعات کره ای در دانشگاه (2012-2015)

اولین پروژه، که پل شکاف است، شاهد امضای تفاهم نامه هایی بین دانشگاه نایروبی و موسسات کره ای بود.

• در سال 2010 تفاهم نامه ای بین آکادمی مطالعات کره و دانشگاه نایروبی امضا شد.

• در سال 2011، تفاهم نامه با دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک در مورد تحقیقات مشترک امضا شد.

-پشتیبانی از مطالعات کره ای/کیسوآلی،

-برنامه تبادل بین کارکنان و دانشجویان 2 کشور

اعزام دانشجویان از کره به دانشگاه نایروبی و  اعزام دانشجویان از دانشگاه نایروبی به کره که تعدادی اعزام شده اند

-پشتیبانی از مطالعات کره ای-تبادل دانشجو• در سال 2013، تفاهم نامه ای بین UoN و دانشگاه زنان سوکمیونگ امضا شد که مستلزم تبادل دانشجو بود.

در سال 2013، دفتر مطالعات کره ای موفق به میزبانی نمایشگاه گالور کره شد که توسط سفارت کره حمایت می­شد. هدف از این رویداد عمومی کردن مطالعات کره ای و روشن کردن مردم کنیا در مورد فرهنگ و موسیقی کره بود. جوایز مختلفی به برندگان اهداء شد و برندگان برای نبرد دیگری با K-POP به کره رفتند. تیم کنیا موفق شد از بین بیست شرکت کننده در مسابقات آواز و رقص رتبه دوم را کسب کند.

رئیس دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک به دفتر مطالعات کره کمک مالی کرد که در تسهیل آموزش و ارائه برنامه مطالعات کره کمک زیادی کرده است.

  از جمله اقلام اهدایی می توان به صندلی های پشتی بلند، میز کنفرانس، پروژکتور و صفحه نمایش، سینمای خانگی، تخته سفید و نشانگر اشاره کرد.

جدیدترین فعالیتی که توسط این دفتر برگزار شد، آفریقایی ها روح کره ای می خوانند بود که توسط وزارت امور خارجه کره و بنیاد تجارت و کره حمایت می شد. این یک آزمون آزمایشی برای عموم مردم بود. برنده فرصتی برای بازدید از کره و تولید یک آلبوم به دست آورد.

مسابقه مقاله سال 2011 شاهد انتشار کتابی با عنوان مقاله به عنوان یک دست دادن بود، این کتاب مجموعه ای از ده مقاله برتر بود.

مرکز زبان و فرهنگ کره ای در دانشگاه نایروبی

عکس سفیر، کره-کنیا، H.E. چوی یونگان و معاون دانشگاه نایروبی در جریان راه اندازی مرکز زبان کره ای

مرکز زبان و فرهنگ کره ای در دانشگاه نایروبی مرکز زبان و فرهنگ کره ای در دانشگاه نایروبی

مرکز زبان و فرهنگ کره ای در دانشگاه نایروبی

عکس های انجمن دانشجویان مطالعات کره ای در دانشگاه نایروبی

https://koreanstudies.uonbi.ac.ke/basic-page/about-us

https://www.uonbi.ac.ke/news/korean-centre-launched-uon

https://linguistics.uonbi.ac.ke/students-organisations/korean-studies-students-association

کد خبر 16780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =